Zoeken Vraag het forum

Mogen artsen tegen je ouders zeggen dat je gebruikt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Paula

Hoi mijn naam is paula,

Ik moet bijna naar het ziekenhuis voor een bloettest met bloedprikken enzo, ik ben 20 jaar en rook wel is een jointje hash, nu is mijn vraag of ze dat in mijn bloed kunnen vinden en of ,en als ze het vinden of ze het dan aan mijj ouders mogen vertellen? Of is dit beroepsgeheim en mag dit niet?

Groetjes

21 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is beroepsgeheim.

Reageren
    Ricardo Luik

Inderdaad beroepsgeheim. Zou het voor de zekerheid wel even aangeven bij de arts. Dan weet je het zeker.

Reageren
    Julia

Mogen artsen zeggen of je rookt of vapet tegen je ouders

Reageren
    Catootje

Misschien als er op getest wordt maar gaat meestal om andere dingen die ze specifiek meten.

Reageren
    John (moderator)

Als je ouder bent dan 14 jaar, mag dat zeker niet.

Reageren
    mila

mag de dokter tegen je ouders zeggen dat je vaped

Reageren
    John (moderator)

Als je 12 jaar of jonger bent wel.

Reageren
    Joe

En als je dertien bent?

Reageren
    John (moderator)

Lees het vorige bericht!

Reageren
    Bert

Mogen ze bij een scan van je lever zeggen tegen je ouders dat je een joint hebt gerookt? Heb 2dagen geleden gedaan en morgen heb ik n scan mogen ze het zeggen?

Reageren
    Suus

Op een scan van je lever zien ze dat helemaal niet @Bert

Reageren
    SETH

EN ALS JE 13 BENT EEN JE OUDERS LATEN JE EN TSTT SDOEN EEN JE VAPET MOGEN ZE HET DAN ZEGGEN

Reageren
    John (moderator)

Daar is geen test voor

Reageren
    Mimi

Ik vape en ga een bloedtest doen voor mijn vitamine tekort en welke ik nodig heb kunnen ze het dan zien in me bloed en gaan ze het dan vertellen tegen me ouders.

Reageren
Reageer op: Mogen artsen tegen je ouders zeggen dat je gebruikt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.