Zoeken Vraag het forum

Stoppen met speed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • K

Hallo,

Mijn vriend is nu sins 3 weken gestopt met zijn speedverslaving van 8 jaar ? Ik wist dat hij het gebruikte toen ik hem leerde kennen. Hij zou er toen met stoppen omdat ik geen fan ben van drugsgebruik. Nu blijkt dat hij nooit gestopt is geweest maar al die tijd aan het afbouwen is geweest. Nu vorige week heeft hij dat bekend aan mij.
    Maar nu.. Hij heeft enorm veel last van aanvallen hij verliest het helemaal en begint gans door te flippen. Soms ben ik de gene die niks goeds aan is en alles fout doe meestal richt hij zich tot zijn eigen leven en is er niks goeds meer aan en is alles heel donker en zwart. Soms wordt ik bang als ik hem zo bezig zie. Ik zie hem dood graag en wil hem hierin steunen maar ik heb geen idee hoe want hij kan ineens zo omslaan en zo boos worden om niks en daarna valt hij dan in slaap.. Soms is het dan over als hij weer wakker wordt maar soms ook niet… Ik ben teneide raad.. Ik sta helemaal gespannen als hij zo een aanval krijgt…

4 reacties
    Reageren
    K

hij is nu ondertussen 3 weken gestopt. Heeft tussen door wel nog xtc gebruikt om te kalmeren. Want zoals het voor mij op peppend zou werken moest ik dat doen werkt het voor hem rustgevend om iets te gebruiken. ?

Reageren
    John (moderator)

Heeft tussen door wel nog xtc gebruikt om te kalmeren.     Hij heeft gebruikt vanwege zijn verslaving. Hij is er niet vanaf en zo komt hij er ook niet vanaf. Als hij er echt vanaf wil zal hij hulp moeten zoeken. Hij heeft de speed ingeruild voor de XTC

Reageren
    K

ik weet het hij heeft gezegt da hij de xtc aan mij ging geven en daar ook mee ging stoppen want die aanvallen worden erger zo..

Ik wou dat ik wist hoe ge iemand steund op die manier want dat is heel moeilijk.. Ik krijg veel te verduren zo…

Reageren
    John (moderator)

Hij zou professionele hulp moeten zoeken. Als hij een andere drug gaat gebruiken on van de ene af te komen, gaat het niet goed komen.  Hij zou om te beginnen, hierover met zijn huisarts kunnen praten. Er zijn ook centra voor verslavingszorg.

https://www.sprokkel.be/gezondheid/verslaving/verslavingszorg/index.htm

Reageren
Reageer op: Stoppen met speed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.