Zoeken Vraag het forum

Dromerig dagen na alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

wanneer ik in het weekend alcohol drink en aangeschoten tot dronken raak, heb ik dagen daarna nog last van een ‘kater’.

Zo heb ik afgelopen vrijdag een aantal glazen alcohol gedronken, ik begon om een uur of 9 en stopte om een uur of 11 of half 12. Heb daarna tot 5 uur alleen nog maar water gedronken (ca. 5 liter).

Ik was dronken, maar niet heel erg. Nu is het zo dat ik na het dronken zijn altijd last houd van een bepaalde dromerigheid. Ik ben vaak afwezig en alles wat ik doe komt niet volledig binnen. Ook komt alles wat er om me heen gebeurd niet volledig binnen en ik kan met niet goed focussen. Ik heb ook erg snel dat ik een verwachtingssituatie maak van wat er gaat gebeuren, vaak geschapen naar mijn wil, terwijl deze situatie in de werkelijkheid niet voorkomt.

Ik ben ook al een aantal dagen erg moe. afgelopen 48 uur heb ik zo’n 31 uur geslapen. Ik weet niet of dit samenhangt met de alcohol.

Misschien handige informatie: Ik ben een jongeman van 16 jaar.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heb je naast de alcohol nog andere dingen gebruikt?

5 liter water is ongezond veel. Zelfs gevaarlijk.

Reageren
    Anoniem

Hoi,

nee ik heb alleen alcohol gebruikt. Het was trouwens naar schatting zo’n 5 liter water, maar waarschijnlijk minder. Dat was over een periode van 5 uur en ben minimaal 2x per uur naar de wc geweest. Dus daar was niks mee aan de hand.

Reageren
    John (moderator)

Die hoeveelheid water is toch echt gevaarlijk hoor. Je kunt er hersenoedeem van krijgen. Niks mee aan de hand zou ik dus niet zomaar zeggen…

Misschien is het toch goed om met de klachten naar de huisarts te gaan als ze blijven aanhouden.

Reageren
    Catootje

Met alcohol moet je sowieso uitkijken. Het ontregelt je neurotransmitters, kan zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel en zorgt voor versnelde uitscheiding van allerlei vitaminen en mineralen, waardoor tekorten ontstaan.

Vergeet ook niet dat de gevolgen op langere termijn ernstiger kunnen zijn. Zo moest ik een paar keer bij een Korsakov-centrum zijn, niet voor mezelf hoor. Daar word je niet echt blij van. Beter om het bij één of twee biertjes te houden en ook af en toe wat eten, omdat koolhydraten zonder eiwitten en vetten veel te snel wordt opgenomen.

Reageren
Reageer op: Dromerig dagen na alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.