- yana2 juli 2012 om 20:01
hey iedereen,
ik zit echt in de knoop met mezelf..
ik wil doodgraag een kindje maar ik ben nog maar 19 jaar.
in juli wordt ik 20. mijn vriend wordt 18 in augustus.
(ik ken hem al 8 jaar dus we kennen elkaar door en door)
mijn vriend wilt dit ook heel graag maar hij wil nog even studeren… ik heb werk en een mooie pré (1500 eur bruto) voor een verkoopster.
ik heb een eigen wagen en men vriend ook.
maar men ouders gaan hier helemaal niet mee akkoord als ik het voorzichtig op tafel gooi… mijn vriend zijn ouders daarentegen staan te popelen…
wat moet ik nu doen?
ik pak nu gewoon de pil (Nora) maar ik hoop toch dat ik zwanger wordt door men pil heen.HELP…. 🙁
20 reactiesReagerenThotje3 juli 2012 om 06:191500,- bruto is niet bepaald veel.. kinderen zijn duur, en waar ga je dit kind opvoeden dan? Wat voor 1500.- krijg je een hypotheek voor max 80.000,- en daar is echt geen huis voor te krijgen tegenwoordig..
Denk er nog eventjes over na, mijn vriendin wil ook al heel graag, maar ik wil eerst zorgen dat ik m’n zaakjes op orde heb, we hebben nog alle tijd om er aan te beginnen, waarom jezelf dan onvoorbereid erin gooien?
Groetjes,
Reageren
Thobiasyana3 juli 2012 om 06:53hey thobias,
ja ik weet het maar iki zou willen huren voor te beginnen. men vriend zou gaan werken als ik toch per ongeluk zwanger zou geraken (en in zijn vak verdient die tot 20 eur per uur) en dan geraken we er wel.
ik weet wat je bedoelt, gewoon rustig aanpakken huisje tuintje en dan kindje…
maar wat als die wens zo groot is?groetjes
ReagerenThotje3 juli 2012 om 09:41Je denkt er dek ik iets te makkelijk over, over het algemeen sta je ongeveer een jaar tot 14 maanden op de wachtlijst voordat je in aanmerking komt voor een sociale huurwoning, particulier ga je niet kunnen betalen waarschijnlijk.
Reageren
Daarbij is de banenmarkt op dit moment ook niet wat het zou moeten zijn, je zoekt zomaar een halfjaar voor een baan, zelfs de gemiddelde supermarkt neemt niet zomaar meer iemand aan…
Ook al is de wens enorm, het mag NOOIT ten koste gaan van de kwaliteit van opvoeding.. Want jij kan het wel heel graag willen, maar als dit niet gaat, dan is dat kind er altijd nog wel. En dit kind zal daar problemen van kunnen krijgen..
Dus; wacht er nou nog maar eventjes mee… dat is mijn advies.yana3 juli 2012 om 19:14heey ja dat is ook waar 🙂 maar we staan er ook niet alleen voor moest het gebeuren, men vriend zen moeder baat 4 creches uit en we wonen int zelfde dorp dus als het zou gebeuren per ongeluk staan we niet volledig met onze handen in het haar.
groetjes
ReagerenStefanie8 juli 2012 om 10:361500 bruto is niet echt veel???? Nooit gehoord dat je het zo duur kunt maken als dat je zelf wilt?? Merkkleding?? wij hadden ook maar 1500 europ bruto en hebben ook een dochter..Ook een huis en een auto en nog komen we goed rond en kunnen we op vakantie.En nee mijn dochter loopt niet in de duurtste merkkleding rond maar er is ook nog zoiets als kindertoeslag en bijslag…Alleen omdat je niet op modaal inkomen zit vind ik een belachelijke reden sorry…
Reageren
Als jij en je vriend het graag willen en er klaar voor zijn zou ik zeggen meid ga er voor..Er is nooit een perfecte timing om aan kinderen te beginnen er zal altijd wel wat zijn…Liefs Stefanieyana8 juli 2012 om 17:43hey stefanie,
dankje dat doet echt goed dat iemand toch positief is.
maar ik zit ergens mee, ik ben inmiddels gestopt met men pil en heb gisteren seks gehad met men vriend en vandaag enorm misselijk en slape, moeten overgeven en men buik is gevoelig. is dat normaal of wat is daar de reden van???groetjes
ReagerenEmma10 juli 2012 om 13:02Ik denk dat jij aan het ontpillen bent. Een dag na onbeschermde seks heb je echt geen zwangerschap symptomen hoor. Jij bent er alleen zó veel en intensief mee bezig, dat je waarschijnlijk eerst schijnzwangerschap symptomen gaat vertonen. Maar ook die kunnen nog helemaal niet zichtbaar zijn. En ik vind – als ik mijn mening mag ventileren – het niet fair naar jouw vriend die eerst graag zijn studie af wilt maken. Je geeft hem niet eens de kans om dat te doen en om hem een baan te laten zoeken. Ook ik neig naar Thobias zijn standpunt(en) en duidelijke uitleg waarom het beter is om nog even een jaartje of wat te wachten… Ik ben van mening dat je klaar bent voor een kindje wanneer je eerst jezelf 200% kunt onderhouden. Jij hebt geen idee wat een kindje gaat kosten (alleen financiëel al) en jij gaat doorwerken, dus je vriend wordt (niet)afgestudeerd huispapa en je schoonouders springen bij indien nodig? Hoe egoïstisch en onrealistisch anno 2012.
Emma
ReagerenPop10 juli 2012 om 13:06Hallo, koop eerst eens een (Babyborn) pop en ga daar mee oefenen. Ben héél benieuwd hoe jouw vriend er over 3 maanden over denkt wanneer hij wel naar de kroeg wilt met zijn vrienden of lekker sporten in ‘zijn eigen tijd’ terwijl jij hem de pop in zijn handen duwt omdat jij weer moet werken. Ik denk dat jullie heel snel van gedachten zullen veranderen. Begin eens met een cavia of een kat ofzo, daar moet je ook voor zorgen maar dat is niet te vergelijken met een kindje.
Reagerenhopelijk zwanger15 juli 2012 om 14:00hoi,
Ik vind dat je er gewoon voor moet gaan . Zo te horen kun je rekenen op de hulp van jullie ouders (toch al langs 1 kant) Een kind kan je zo duur maken als je wilt. Een kind is zeker niet ongelukkiger omdat het in een geleend bedje slaapt, kleedjes aanheeft van een neefje of een tante en met speelgoed speelt dat van de zolder komt in plaats van uit de winkel.
Probeer wel eerst een goed plan te maken. Wie wil jullie allemaal helpen, hoe kunnen jullie er voor zorgen dat je vriend kan blijven studeren, en hoe ga je het financieel aanpakken ?
Ik ben ondertussen 27, heb mijn zaakjes op orde (7 jaar een vriend, 3 jaar getrouwd, 4 jaar een huisje, beiden vast werk, ….) en wij zijn sinds enkele maanden begonnen aan kinderen omdat ik er echt klaar voor wilde zijn. Nu is de druk bij mij erg groot en ik ik heb er al langs spijt van dat ik er al niet aan begonnen was toen het gewoon kriebelde ipv tot ik er echt zeker van was.
Het is niet omdat je alles op orde bent dat je een beter ouder bent of wordt. Ook wij kunnen problemen krijgen, ook een vaste baan kan je tegenwoordig verliezen en ook (iets) oudere mensen ervaren af en toe relatieproblemen. (Een kind legt nu eenmaal druk op de relatie).Ga er voor meisje
ReagerenTim15 juli 2012 om 14:09Je gaat toch niet bewust voor een kindje als je überhaupt nog niet eens voor jezelf kunt zorgen? Ik vind dit een belachelijk idee… We hebben het niet over een wandelende tak die je weer terug kunt zetten in de klim-op struik…
Tim
Reagerenhopelijk zwanger15 juli 2012 om 14:17ze kennen elkaar al 8 jaar.
Zij heeft werk
Hij weet wat hij wilt want hij gaat studerenVolgens mij kunnen ze best wel voor zich zorgen.
Het is niet omdat je een huis en een vast job hebt dat je zekerheid hebt, wanttegenwoordig zijn er veel mensen die hun vaste job verliezen of toch een te grote lening hebben aangegaan voor hun huis enz enz …
ReagerenTim15 juli 2012 om 15:08Als meisjes, die denken zich al zelfstandig vrouw te kunnen noemen; even een voorbeeldje uit het topic: Hallo, ik heb gister onveilige seks gehad met mijn vriendje en vandaag ben ik misselijk… Alsof je de dag na seks al zwangerschap symptomen hebt, een giller!
Kom op zeg, dat zijn toch geen volwaardige of geloofwaardige volwassenen die dan een kindje gaan opvoeden? Treurig dat dit wordt goedgekeurd door sommige topiclezers. Natuurlijk snap ik dat er uitzonderingen zijn, anders was er geen regel, maar je gaat toch niet iemand aanmoedigen “omdat ze elkaar al 8 jaar kennen”. En daarbij, hij gaat studeren. Pfoe, weet niet hoe je zoveel onderbroken nachten gaat combineren met een studie van 4 tot 6 jaar? Dus hij moet nog beginnen met leven? En dan al zorg dragen voor een heel nieuw leven? Ik blijf het egoïstisch vinden.
Groet Tim
Reagerenoefening baart kunst!26 juli 2012 om 17:52ik vind eigelijk ook dat je eerst moet zorgen dat je een huisje hebt wat van jullie is, als je nu al een paar jaren afbetaald op een huis, is dat al een pak geld minder en heb je iets wat van jou is, niet iemand anders huis.
Reageren
Ik begrijp die drang naar een kindje hoor, bij kriebelt het al een heel poosje maar ik ben blij dat we er nu pas aan begonnen zijn, we hebben al 3jaar ons eigen huis, 2nieuwe auto’s allebei vast werk.
nu mag het beginnen komen 🙂
anderszijds is het een beslissing dat je zelf neemt maar geniet nog even, als jullie zo zeker zijn van elkaar dan komt het niet op een paar jaren aan!Lizzie932 augustus 2012 om 20:17Meissie, Ik heb hetzelfde, en ben nu zelfs aan het rekenen hoeveel het zou kosten enzo..
Als jij en je vriend er klaar voor zijn, ga ervoor! maar zorg wel dat je je kindje goed kan opvoeden ook financieel, anders brengt het voor jou ook nog wat stress op en dat is niet goed voor jou en niet voor het kindje!Succes!
Reageren