- mel9 oktober 2012 om 18:08
hallo
ik werk in de bouw en neem altijd thee ipv koffie nu zit er een muis in de schaft keet zie je overal keutel spoortjes ik deed altijd de deksel dicht van het thee doosje (papier / karton) nu zag ik gister toen hij bijna leeg was dat er muizen keutels in lagen daar schrok ik van ben gelijk gestopt met de thee maar moet ik me nu zorgen maken? werk lange dagen en en ben laaste dagen niet echt fit mich ook omdat ik laat slaap redt net aan 6u slaap. heb beetje rode gele ogen last van me rug nek kan dit ok vermoeidheid zijn.? ik kan neit gemakelijk naar een arts op het moment ivb werk. druk oplevering enz.iemand die mij advies kan geven hier over waar ik evnt op moet letten en een dokter moet raadplegen? de muis zit er misch al 1 a 2 weken in of langer of korter idk.
groete mel
3 reactiesReagerenLola10 oktober 2012 om 07:08Hai, ik denk niet dat je door een paar muizenkeuteltjes zo vermoeid bent maar eerder door slaaptekort, wat je zelf al aangeeft.
Lola
ReagerenQuote10 oktober 2012 om 07:10Ziekte van Weil:
Reageren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_WeildokterK12 oktober 2012 om 14:55Heel goed dat je al weet dat je daar ziek van kan worden en dat die ziekte de ziekte van Weil heet! Ik zou me niet zoveel zorgen maken. De ziekte wordt overgedragen door rattenurine, waar de bacterie inzit. Dan moet die urine nog weer in contact komen met jou (dus inslikken, of via wondjes), die kans is erg klein.
Reageren
Dan heb je nog Hantavirus, dat wordt overgedragen door urine van de rosse woelmuis via de lucht. Dus de urine wordt opgeveegd, komt het virus in de lucht en jij ademt dat in. De kans is eigenlijk zeer klein. Er zijn andere infectieziekten die veel besmettelijker zijn. Maar zoals altijd geldt: als je het niet vertrouwt naar de huisarts.