Zoeken Vraag het forum

mogelijk ziekt van weil?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mel

hallo
    ik werk in de bouw en neem altijd thee ipv koffie nu zit er een muis in de schaft keet zie je overal keutel spoortjes ik deed altijd de deksel dicht van het thee doosje (papier / karton) nu zag ik gister toen hij bijna leeg was dat er muizen keutels in lagen daar schrok ik van ben gelijk gestopt met de thee maar moet ik me nu zorgen maken? werk lange dagen en en ben laaste dagen niet echt fit mich ook omdat ik laat slaap redt net aan 6u slaap. heb beetje rode gele ogen last van me rug nek kan dit ok vermoeidheid zijn.? ik kan neit gemakelijk naar een arts op het moment ivb werk. druk oplevering enz.

iemand die mij advies kan geven hier over waar ik evnt op moet letten en een dokter moet raadplegen? de muis zit er misch al 1 a 2 weken in of langer of korter idk.

groete mel

3 reacties
    Reageren
    Lola

Hai, ik denk niet dat je door een paar muizenkeuteltjes zo vermoeid bent maar eerder door slaaptekort, wat je zelf al aangeeft.

Lola

Reageren
    dokterK

Heel goed dat je al weet dat je daar ziek van kan worden en dat die ziekte de ziekte van Weil heet! Ik zou me niet zoveel zorgen maken. De ziekte wordt overgedragen door rattenurine, waar de bacterie inzit. Dan moet die urine nog weer in contact komen met jou (dus inslikken, of via wondjes), die kans is erg klein.
    Dan heb je nog Hantavirus, dat wordt overgedragen door urine van de rosse woelmuis via de lucht. Dus de urine wordt opgeveegd, komt het virus in de lucht en jij ademt dat in. De kans is eigenlijk zeer klein. Er zijn andere infectieziekten die veel besmettelijker zijn. Maar zoals altijd geldt: als je het niet vertrouwt naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: mogelijk ziekt van weil?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.