- ylaisa11 februari 2011 om 19:16
Hoi,
Het begon afgelopen dinsdag dat ik veel last kreeg van steekjes onderin mn buik en onderbuikpijn. Woensdag heftig en gepaard met waterdunne ontlasting en misselijk, de waterdunne ontlasting bleef tot donderdag aan en vandaag nog steeds diarree maar iets beter. Vanaf dinsdag ook al krampen en gister in mn rug heel erg. Vandaag krampen in onderbuik en een drukkend gevoel en tevens licht bruinverlies terwijl ik in mn 2e week van mijn pil zit. Pil deze strip niet vergeten.
MIsschien is het bruinverlies en diarree etc toevallig..maar ik vraag me toch af of dit wel een buikvirusje is. Mijn buik doet ook pijn als ik rond mn navel druk..4 reactiesReagerenKlingels11 februari 2011 om 20:06Waarom vraag je je af of dit een buikvirus is? Alles wat je schrijft lijkt erop te wijzen. Weet je dat de pil onbetrouwbaar wordt als je last hebt van diarree? Wat denk je zelf dat er aan de hand is?
ReagerenAnoniem11 februari 2011 om 20:11Diarree gaat meestal vanzelf weer over binnen een week tot 10 dagen. let erop dat je de darmen niet te zwaar belast de komende dagen en eet dus wat kleinere en lichtere porties, en als je honger hebt, eet dan wat vaker een klein hapje. Het is erg belangrijk dat je goed drinkt want je hebt door de diarree veel vocht verloren en dat is niet goed voor je lichaam. Drink dus extra veel: thee, water, en andere lichte drankjes zoals een soepje.
Als je medicijnen gebruikt, houd er dan rekening mee dat deze niet goed worden opgenomen in de darmen. Als je dus bijvoorbeeld de pil slikt, gebruik dan in ieder geval voorlopig ook een condoom, tot de diarree over is, en dan nog minimaal 7 dage. Tenslotte moet je goed je handen wassen als je naar het toilet geweest bent, om anderen niet onnodig te besmetten.Beterschap.
Reagerenanoniem…25 februari 2019 om 15:04ik slik de pil, en dit is de eerste keer dat ik hem doorslik maar ik ben toch ongesteld geworden met bruine licht roze bloed…. en ik heb buikkrampen dat zo veel pijn doet. en als ik wil poepen lukt het me niet wie weet wat dat is?
groetjes
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2019 om 16:13Dat is een doorbraakbloeding. Het beste is om nu meteen een stopweek te starten
Reageren