- Dirk25 juli 2010 om 13:56
Hallo,
Ben een jongen van 20 jaar, en heb nou inmiddels al 3 jaar last van veel slijm klachten…
Zodra ik smorgen opsta begint de hell, en zit mij overal slijm in keel/neus en longen….Dus ik zit dan ook de hele dag mijn keel te schrapen, hoesten etc
Het slijm lijkt mij afkomstig uit mijn neus omdat er veel dik slijm komt als ik mijn neus ophaal en tegelijk mijn keel rasp zeg maar…
Het gaat compleet de hele dag door die ellende….Hierdoor erg rauwe keel steeds, veel keelpijn, piepende ademhaling, benauwdheid
Het slijm is erg dik, en meestal gewoon Spierwit of doorzichtig, dus nooit geel of groen…
Hierdoor ook weer een slechte adem etc…Wat kan dit zijn ? en komt iemand dit bekend voor ?
Ik heb beide keel en neus amandellen eruit laten halen (Zonder resultaat)
De CT-scan van mijn neusholtes zag er ook goed uit…
Gebruik van Maagzuurremmers zoals Omeprazol en pantoprazol heeft ook geen enkelle werking en de kno sluit daarom ook maagzuur problemen uit….De KNO heeft mij gezond verklaart….
Maar ik voel me zo ontzettend ellendig…..
Wie komt dit bekend voor, en wie weet wat dit kan zijn ?
42 reactiesReagerenbrenda A25 juli 2010 om 17:06je bent naar de dokter geweest en naar de KNO arts, daarom dit is nou eens een mooie klacht om te laten oplossen door een Arts in de Chinese Geneeskunde. zij kijken heel anders naar klachten, zeker naar de oorzaak van slijm.
Reageren
maak er eens een afspraak en als je gaat, kom dan weer terug op het forum en vertel dan hoe het gaat.
succes en beterschap, BrendaSander25 juli 2010 om 18:50Ik begrijp uit jouw verhaal dat je gezond bent verklaard en dat je symptomen hebt van slijm in de keel en dat je je ellendig voelt. Maar ik begrijp niet zo goed welke gevoelens je hierbij bedoelt. Kun je iets meer vertellen over jouw gevoelens die je als ellendig omschrijft? Ik vraag je dit omdat je jouw klachten ook zou kunnen omschrijven als een globusgevoel waarbij de psychische component een belangrijke rol speelt naast de somatiek die op zich best meevalt volgens de KNO arts. Ik hoor graag je reactie.
ReagerenDirk25 juli 2010 om 23:09Bedankt voor je reactie
Nee ik bedoel dat ik me ellendig voel door al dat gedoe met dat slijm.
In het begin toen ik er last van kreeg dacht ik het gaat vanzelf wel over, maar nou 2-3 jaar later heb ik er nog steeds last van.Hierdoor vermijd ik zelfs contact omdat mijn adem ook niet echt fris ruikt….
(En poets wel 10 keer per dag mijn tanden omdat ik steeds mijn mond vol met slijm heb)Het is dus niks psychisch, was het maar waar….
De KNO kan niks vinden, vandaar dat hij me gezond verklaarde op KNO gebied.
ReagerenChantalle25 juli 2010 om 23:40Ik heb het vermoeden dat je zelf de oorzaak bent van deze klachten, en misschien wel door het tanden poetsen waardoor je de slijmproductie steeds opnieuw stimuleert. Zo kom je in een vicieuze cirkel terwijl er eigenlijk niets bijzonders aan de hand is, iedereen heeft namelijk slijm.
ReagerenAnoniem25 juli 2010 om 23:52Lees ook:
Slijm uit neusholte achter in keel, zeer taai.
http://www.dokter.nl/forum/Longen/51163-Slijm-uit-neusholte-achter-in-keel-zeer-taai.htmlBenauwd, Gevoel of er iets in me keel zit
http://www.dokter.nl/forum/Longen/50787-Benauwd-Gevoel-of-er-iets-in-me-keel-zit.htmlBrok in keel en slik problemen
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/62443-brok-in-keel-en-slik-problemen.htmlWat is een globusgevoel?
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Keel-neus-oren/62920-wat-is-een-globus-gevoel.htmlDirk26 juli 2010 om 00:02Nee nee nee ik ben zelf niet de veroorzaker, als ik niet mijn tanden vaak poets dan stink ik uit mijn bek als een verrot dier…
Vandaar dat ik wat vaker mijn tanden poets.
ReagerenDirk26 juli 2010 om 00:15Bedankt trouwens, iedereen heeft inderdaad slijm.
Maar ik heb het nou echt over dik taai slijm, wat ook nog eens zout/zoet/bitter smaakt…Dat dus geen speeksel is..
Hopelijk is hier nog een lotgenoot, die een oplossing heeft.
ReagerenAnoniem26 juli 2010 om 21:36En je tong schrapen in plaats van zo vaak te poetsen en je dieet aan te passen en agressieve voedingsmiddelen mijden…?
Reagerenbrenda A26 juli 2010 om 22:06ik begrijp dat je niets voelt voor een arts in Chinese Geneeskunde? Jammer!
Reageren
melkprodukten geven ook slijm, laat die eens even weg.
groetjes, Brendavancouver26 juli 2010 om 23:26Heb je de andere topics over dit probleem al gelezen? Daar staan onder andere tips van ervaringsdeskundigen wat je hieraan zou kunnen doen. En ik vind de tip van een Chinese arts eigenlijk een hele goede omdat die zich met name bezighouden met de lichaamssappen, in de kern een benaderingswijze die goed bij jouw probleem kan passen. Ik weet dat er onder andere in Amsterdam enkele gerenommeerde Chines artsen resideren.
ReagerenDirk27 juli 2010 om 14:36Danke trouwens, maar iedereen heeft inderdaad slijm.
Reageren
Maar ik heb het nou echt over dik taai slijm, wat ook nog eens zout/zoet/bitter smaakt…Dirk5 augustus 2010 om 22:43Tongschrapen en alles helpt allemaal niet, heb meestal een witte aanslag op de tong die ook snel weer terug is dezelfde dag nog.
Heb allergie bloedtest gehad die helaas negatief was.
Zuivelproducten laten staan geeft ook geen verandering en verder weet ik het ook niet meer. Ook de huisarts weet niks te bedenken ?
ReagerenVance5 augustus 2010 om 23:15Je zou kunnen proberen je eetgewoonten aan te passen. Volg je een bepaald dieet, of juist niet en eet je alles? je zou scherpe stoffen kunnen vermijden zoals peper en sambal, en je zou kunnen proberen of stoppen met roken helpt en het vermijden van plekken waar gerookt wordt.
Reageren
Hoe ziet jouw werkomgeving eruit? Is er daar voldoende frisse lucht? Slaap je met een open raam?Dirk12 augustus 2010 om 15:02Ik heb een bloedallergie test laten doen, deze was jammer genoeg negatief. Is deze test betouwbaar ?
Volgens de huisarts even betrowbaar as priktest, maar dat geloof ik zelf niet…?Is er niemand die mijn klachten herkent ?
Reageren
Ik heb ook vooral sochtends het meeste last van veel slijm overal…