- Anoniem13 augustus 2010 om 11:54
Probeer je huis eens flink op te frissen, en met name de slaapkamer. Het kan zijn dat je door de stof in huis of stof in de lucht deze slijmvorming hebt. Tenslotte is dat precies wat dik slijm is: vocht uit de keel vermengd met stof uit de lucht. Pas als het groen of geel is, dan is er sprake van meer dan alleen wat dik slijm. Mensen die vlakbij een drukke weg wonen of roken hebben deze klachten vaak.
koentje4 januari 2011 om 18:37Ik heb ongeveer een zelfde probleempje. Als ik ’s ochtends wakker wordt, dan heb ik dik slijm in me keel en ik sta dan 3uur warm water door me keel te gorgelen om het eruit te krijgen… overdag door heb ik minder last van me keel maar me neus is altijd verstopt en wat weer zorgt voor druk op me oren… bij de huisarts krijg ik telkens een spraytje voor neus, maar dit verhelpt het probleem niet, want het dikke slijm zit in me keel en gaat niet weg hoevaak ik ook me neus inspray. wat ik wel heb gemerkt dat door Cola en enz dat slijm nog dikker wordt dus ik vermijd het en dat dik slijm stinkt inderdaad. Ik hoop dat iemand een oplossing weet om dat dik slijm tegen te gaan..
ReagerenAnoniem4 januari 2011 om 18:42Doe je aan sport? Zit je veel binnen en adem je weinig frisse buitenlucht? Slaap je met het raam open?
ReagerenKoentje13 januari 2011 om 12:41Ik Ben een pro kickboxer, hoewel ik de laatstetijd niet erg actief meer ben, beweeg ik voor een gemiddeld persoon van 20 jaar best veel.. En meestal slaap ik met raam dicht, alleen in de zoomer staat ie altijd.. Maar dit probleem heb ik egt nu denk ik 4 jaar ofzo. In het begin gaf ik het weinig aandacht maar het houdt maar niet op… Het ergste is dat door dat slijm me neus holtes van binne altijd erg verstopt zitte en ik een hoge druk op me oren heb..
ReagerenRichard13 januari 2011 om 17:06Dit kan van alles zijn maar omdat je het aanhoudend hebt en niet bijvoorbeeld ineens door bijvoorbeeld een vervelend virus, denk ik dat het met een allergie te maken kan hebben. Als je ook supplementen gebruikt voor jouw sport, vertel dat dan ook aan de huisarts want ook daar kun je overgevoelig op reageren.
Reagerenkris4 juni 2011 om 12:14Drink je veel melk ?
Ik heb ook veel last van slijm meestal smorgens… Ik neem sochtends een goed warme douche dat er stoom ontstaat en dat maakt alles los en dan hoest ik alles op en kan ik de dag verder zetten.
Als je mond stinkt dan zou ik eerder een tandarts raadplegen en meer flossen of met zo’n borstel tussen je tanden gaan. Ik zou idd niet vaker gaan poetsen want teveel poetsen is ook niet goed, je dood ook de goede bacterie in je mond. En je gaat je tanden, glazuur schade aanbrengen.
Als je van achter op je tong voortdurend wit eruit zie dan zou ik je dieet nagaan. Een bloed analyse laten doen.
Reagerenes26 juli 2013 om 20:03Ik heb dus nu al een jaar last van dat slijm, en het zit hem vooral in mijn neus, en als ik wil snuiten komt er niets uit, en soms blijf ik heel hard snuiten en snuiten dat het zeer doet, en komt er gewoon een bolletje doorzichtig dikke slijm uit, en heb ook altijd het gevoel alsof het achter in me keel blijf hangen,
Reageren
heb neusspray van dokter gehad
maar helpt voor geen meterAnoniem26 maart 2014 om 23:07[i]Hoi jongens, meisjes en onverschilligen,[/i]
Sinds een jaar of twee geleden heb ik last van slijm, enkel een 4 a 5 maanden geleden is dat erg heftig geworden zodat het niet meer op een verkoudheid meer gaat lijken. Na een wekelijkse (4 weken lange) periode inname van pep middelen, kreeg ik dus echt een angst aanval of een psychose of hoe jullie het ook willen noemen. Het was eng en ik dacht dat ik dood ging, dus krabde ik mijn keel maar open in de hoop dat ik het eruit kreeg dat wat mijn keel zo dicht begon te knijpen. Adem halen leek moeilijk te gaan, niet gek ook als ik met mijn vuist in mijn mond zit natuurlijk.. Die waan ideeën waren natuurlijk de bijwerkingen van regelmatig drugs gebruik, maar dat realiseert zo een iemand nooit meteen. Zoiets kost tijd om te begrijpen. Dus, hier zit ik dan een heel verslag te schrijven in de hoop om andere daarmee een gunst te kunnen doen. Hier onder zal je een opsomming van de klachten vinden die ik had en/of heb. Daarna ga ik verder met mijn verhaal en daarna staan er enkele tips wat je kan doen om misschien wel te zo goed als zonder medicijn te genezen.
[u][b]De klachten:[/b][/u]
– Rode maar ook gele kleuren achter in de keel/mond;
– Opgezwollen klieren in de buurt van het hoofd;
– Brok in de keel, vooral tijdens stress;
– Opgezwollen hobbel, 1 per neusgat, helemaal achterin de neus. In de buurt van ongeveer waar het bot begint;
– Regelmatig gehoest, soms door gekietel soms gewoon acuut of om het gevoel van een open wond;
– Opgezwollen zijkanten van de tong
– Wondjes aan de wanden van de binnen mond door een immuniteit verzwakking
– De neiging om bang te zijn voor een stik aanval of iets in die richtingSinds dien (dus sinds 3-5 maanden terug) heb ik toch maar besloten om mij eens meer te gaan verdiepen in dit probleem, heb ook wel na enkele bezoeken aan de huisarts begrepen dat ik daar niets uit zou winnen. Want overal staat (en zelfs mijn moeder zegt het) dat je gewoon een sterk discipline moet hebben om je keel en longen goed te verzorgen. Kortom, ik heb niet stil gezeten wachtend tot dat er iets gebeurde. Ik kan nog niet zeggen dat ik die nodige discipline heb gekregen om volledig volgens de tips te gaan genezen. Maar helemaal onder aan mijn bericht kan ik enkele punten opnoemen waar je op moet letten. Misschien dat jullie meer discipline krijgen/hebben dan ik en ook een berichtje willen sturen over hoe het gegaan is zodat wij allemaal daar een voorbeeld aan kunnen nemen?
[b][i]Ik wens iedereen succes en hoop nog wel wat te horen van jullie! :)[/i][/b]
Vriendelijke groetjes,(noem mij maar) Spotje.[b][u]Hier komt die:[/u][/b]
Reageren
[b]1.[/b] Ten eerste wil ik zeggen dat je dit rustig en zorgvuldig moet doorlezen, ik wil niet dat je in de stress raakt omdat je iets verkeerd begrijpt, als je verder leest zul je snappen waarom ik deze zin heb getypt;
[b]2.[/b] Stoom kan heel goed helpen om het slijm los te krijgen;
[b]3.[/b] Schrapen is niet goed voor je keel en longbuis en bronchiën, want dan bestaat er een kans dat je het alleen maar daar open schraapt en alleen maar meer kans krijgt op een chronisch besmetting;
[b]4.[/b] Mond spoelen met zout;
[b]5.[/b] Onthoud dat een overdosis aan ALLES onevenwicht brengt aan het lichaam, dus overdrijf nooit met het gebruik van middelen. Zelf niet de huismiddelen zoals tandpasta (vanwege de slechte adem), zout spoeling (omdat het ook goede bacteriën kan afbreken), pittig eten (wat een ‘weg brandend’ effect heeft op de gevoelige organen);
[b]6.[/b] Alcohol & roken zijn ter strengste verboden omdat het nogal verslavende factoren zijn en je daarom niet snel zal merken dat er iets mis is tot dat je net als ik helemaal in een keer de klap in je gezicht krijgt van de pijn;
[b]7.[/b] Stress minder, want stress kan ook een brok in de keel veroorzaken zodat je denkt dat er iets mis is terwijl dat helemaal niet perse hoeft;
[b]8.[/b] Zorg dat in de buurt van je luchtpijp en keel altijd warm blijft. Maar als je weer beter bent dat je die warmte geleidelijk afbouwt (als je daar behoefte aan hebt). Maar onthoud als het nog koud of frisjes weer is en je alsnog zonder sjaal en muts loopt dan is het je eigen schuld dat het weer slechter gaat (als);
[b]9.[/b] Neem een bad of ga naar de sauna. In eerste instantie zou dat misschien zwaar lijken omdat je nogal moeite hebt om te blijven liggen in de hitte. Maar de echte doorzetter zal daar echt wel baat bij hebben, ga alleen na afloop niet meteen de kou in om af te koelen. Anders kan je zoals ze zeggen “een koutje vatten”. En dan kan je weer helemaal opnieuw de sauna in, dus laat de bacteriën en andere kwalen eruit zweten ingewikkeld in je badjas en handdoek;
[b]10.[/b] En onderzoeken kan geen kwaad, kijk rond op site’s of lees wat boeken of nog beter ga bij de GGD langs om een laaannnggeee interview aangezien ze nogal dingen kort uitleggen. Word alleen tijdens onderzoeken niet te boos, bang of driftig o.i.d. maar houd jezelf sterk zo bereik je sneller je doel;
[b]11.[/b] Voor de rest, vertel jezelf dat het wel goed komt zolang je maar voor je lichaam blijft zorgen en er naar luistert als het de lichamelijke instinct inschakel om zet (dus bijv. hoesten). maar houd van jezelf zoals je bent want beter kan je het niet krijgen. Jij bent de enige die volledig van jou is. Dromen is nooit verkeerd geweest weetje.Anoniem5 september 2014 om 19:07Hoe gaat met Dirk inmiddels 3 jaar later?
ReagerenAnoniem25 september 2014 om 03:31IK HEB OOK HET ZELFDE ALS JOU ER IS DUS GEEN BEHANDELING VOOR
ReagerenAnoniem23 april 2015 om 07:40Idem.
Ik heb hetzelfde nu 1 jaar tis vreselijk vervelend .
Ik rook wel maar verder let ik er echt goed op,(geen tabak)
Buiten Kan je roken zoveel je wilt maar als ik ergens muf zit kan ik zelf niet inhaleren.
Heb niet de indruk dat dit weg zal gaan zonder zelf actie te ondernemen
ReagerenAnoniem30 april 2015 om 18:23rook je?
ReagerenAnoniem10 mei 2015 om 12:27Beste, ik zit ook al 2 jaar in de ellende van die taaie dikke slijmen in de keel. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik vind geen oplossing. Is er al iemand verlost van dit probleem en hoe dan wel? Mijn levenskwaliteit is fel gedaald. Het houdt maar niet op. Heb net een zuurtegraadmeting laten doen, maar heb nog geen resultaten. Let op mijn eten: eet gezond, geen alcohol, eet glutenvrij, rook niet,…Ik weet het echt niet meer.
ReagerenAnoniem18 november 2015 om 12:35Anoniem24 februari 2016 om 11:46l.s
denk eens aan…dagelijks stofzuigen….matras 2 x per jaar laten reinigen…en 2 wekelijls schoon linnengoed?
werkt vaak ook…
Reageren