- G.1918 mei 2016 om 07:09
Goedemorgen,
Midden maart ben ik gestopt met de pil. Na 5 weken kreeg ik mijn eerste natuurlijke menstruatie. Nu had ik eergisteren alweer ongesteld moeten worden maar dit is niet gebeurd. Daarom heb ik gister 3 zwangerschapstesten gedaan en deze waren alle 3 positief. Houd dit dus in dat ik waarschijnlijk zwanger ben of kunnen er ook andere redenen zijn voor het positieve resultaat?
Groetjes,
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 08:24Als je de testen goed hebt uitgevoerd, zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, zou dat in principe betekenen dat je zwanger bent.
ReagerenG.1918 mei 2016 om 08:31Okee super! Eerst zat ik mezelf gek te maken dat mijn HCG waarden in me urine misschien een andere reden had omdat je dat ook wel is hoort. Maar heb nu 3 testen gedaan op de manier zoals het moet en alle 3 positief! Ik ga er vandaag ook nog 1 doen en als deze positief is dan zal het zo zijn! Wat kan ik het beste doen met deze resultaten? Dokter of gynaecoloog?
groetjes en bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 08:48In principe eerst naar de huisarts.
Reageren
Ben je gewenst of ongewenst zwanger?G.1918 mei 2016 om 08:54In principe was het op dit moment nog niet gepland maar wel over een tijdje dus we houden het zoizo! Vind het alleen wel erg spannend omdat het de eerste keer is dus ik weet niet wat ik moet verwachten! Maar dat moet helemaal goed komen
Groetjes,
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2016 om 09:36Ga dan in eerste instantie naar de huisarts. De huisarts zou nog een bloedtest kunnen doen om 100% zeker te zijn van de zwangerschap.
Reageren
De volgende stap is op zoek gaan naar een verloskundige, die je verder gedurende de zwangerschap gaat begeleiden.G.1918 mei 2016 om 09:50okee hartstikke bedankt!
Reageren