Zoeken Vraag het forum

Zwanger door voorvocht?! HELP

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey, ik heb jullie hulp nodig

Ik heb gisteren 2x [b]VEILIGE[/b] seks gehad, (de 1e keer was mijn ontmaagding dus verliep iets minder en ik had zin in meer, want ja zo zijn tieners).
    Maar mijn probleem is: ik ben héél erg bang dat ik een grote kans heb om zwanger te raken/zijn.

We waren namelijk opgewonden en mijn vriend die had al wat [b]voorvocht[/b] toen ik hem had afgetrokken. Daarna ben ik op hem gaan zitten, pas daarna hadden we samen besloten om seks te nemen en dus een condoom gepakt, en gebruikt.

Ik heb hier totaal geen spijt van maar ik zocht wel wat dingen op over het voorvocht van de man en hieruit blijkt dat je toch wel een kans hebt om zwanger te raken van voorvocht. Ik ben echt overbezorgd en ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen.

[b]Toen ik op hem zat is zijn penis (met voorvocht) niet in mijn vagina geweest maar we hebben wel contact gehad. Het voorvocht zat dus ook bij mijn schaamlippen. Ik weet niet of het nuttige informatie is, maar hij had voor de tijd wel geplast en ik had gelezen dat plassen zaadcellen afbreekt.
    [/b]

Bij de tweede keer ging alles een stuk beter. Weer kwamen we in contact met voorvocht, ook deze keer niet in mij. Maar hij deed sneller zijn condoom om als de vorige keer. Er was dus minder voorvocht aanwezig.

Ik weet niet wat ik hier mee moet doen. Ik heb niemand om hiermee over te praten dus daarom zocht ik een forum op waar ik mijn verhaal kwijt kan.
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen en nodige tips kan geven.

Met vriendelijke groet

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

In voorvocht zitten in principe geen levende spermacellen tenzij er kort ervoor een zaadlozing zou zijn geweest en niet geplast is. Dan zouden er eventueel nog levende spermacellen in de urinebuis aanwezig kunnen zijn die met het voorvocht naar buiten komen. Maar dan moet het voorvocht wel in de vagina terecht komen.

Reageren
    Anoniem

Je kan wel degelijk zwanger worden van voor vocht. Maar aangezien dat buiten je vagina was is de kans een stuk kleiner.
    waar zit je in je cyclus, hoelang geleden ongesteld geweest en hoelang duurt je cyclus ?

Reageren
    John (moderator)

Zitter er spermacellen in voorvocht?

Het is idd een eeuwig durende discussie met veel onduidelijkheid en daaruit voortvloeiend onzekerheid.

Puur biologisch gezien bevat voorvocht geen spermacellen.

Waarom dan toch iedere keer de waarschuwing?

1. Een zeer lage concentratie van levende zaadcellen wordt in sommige onderzoeken aangetroffen in het voorvocht van mannen, om onbekende redenen.

2. Niet iedere man is in staat het orgasme nauwkeurig genoeg aan te voelen. Dit heeft tot gevolg dat de ejaculatie al is gestart voordat de man het orgasme waarneemt. Dit is een veelvuldig voorkomend aspect vooral bij jonge onervaren mannen.

3. In de praktijk wordt tot 15-40% van de vrouwen uit paren die alleen met coitus interruptus ( voor het zingen de kerk uit)werken binnen 1 jaar toch zwanger. Bovenstaande redenen kunnen dus de oorzaak zijn.

vanuit de optiek van (seksuele) voorlichting is het handiger om aan te geven dat je ook van voorvocht zwanger kunt worden. Dat maakt het gemakkelijker, want als er voorvocht vrij komt (uit o.a. de klier van Cowper die ná de prostaat zitten) is een voorstadium van een orgasme en als je te laat bent dan komt de hele lading zaadcellen met het sperma naar buiten. De anticonceptiemethode “voor het zingen de kerk uit gaan” is vooral daarom onbetrouwbaar.

Dat is dus de reden waarom we geleerd hebben dat er in voorvocht spermacellen zitten. Het is nl nauwelijks tot niet mogelijk vast te stellen of mannen het orgasme nou wel of niet tijdig aanvoelen.
    Bovendien draagt het bij (hopen we dan maar) aan een bewustwording omtrent veilig vrijen om zo ongewenste zwangerschappen en SOA´s de baas te blijven.

Reageren
    Anoniem

Ik heb een regelmatig systeem, soms een paar dagen eerder, soms een paar later dan ‘geplant’. Ik wordt volgens mij aankomend/volgend weekend weer ongesteld. Dus circa. 7 dagen of meer.

Reageren
    Anoniem

Het voorvocht is niet direct in mijn vagina terecht gekomen maar ik zat er aan te denken dat het misschien er wel is ingekomen. Doordat ik op hem lag, terwijl hij voorvocht had, zat het dus ook op mijn schaamlippen en toen later ging hij, met condoom, in mij. Misschien dat er iets is op de condoom is gaan zitten en zo toch terecht in mijn vagina is gekomen.

Zou dit ook een optie zijn, of is dit onrealistisch?

Reageren
Reageer op: Zwanger door voorvocht?! HELP
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.