- Anoniem14 februari 2015 om 22:52
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik en mijn vriend hebben 27 januari ‘gespeeld’ met elkaar. Ik weet niet meer wie, maar een van ons had geen onderbroek aan en de ander wel. Hij kwam met zijn penis bij mijn vagina maar hij ging er niet in. Ik heb het idee dat er wat voorvocht bij zat. Ik heb 1 dagje bloedverlies gehad in de tussenperiode en ik gebruik geen anticonceptie. Ik zou deze week ongesteld moeten worden, maar ben het nog niet. Ik heb ook afscheiding, maar dat heb ik altijd wel.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 februari 2015 om 23:09Van voorvocht en en onderbroek aan wordt je niet zwanger.
ReagerenAnoniem14 februari 2015 om 23:15Ik ben erg bang om zwanger te worden. Ik heb gisteren een vliegreis gemaakt, kan mijn menstruatie daarnook aan liggen??
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2015 om 23:25Wanneer had je ongesteld moeten worden?
Reageren
Hoe oud ben je?Anoniem14 februari 2015 om 23:39Rond de 12e ik ben bijna 20
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2015 om 23:46De menstruatie kan natuurlijk wel een iets later komen. En als je ook nog een beetje stress hebt gehad van bijvoorbeeld de vliegreis kan dat al helemaal. Gewoon even rustig afwachten.
ReagerenAnoniem14 februari 2015 om 23:57In voorvocht zitten zaadcellen.
Buiten het lichaam zullen zaadcellen niet lang leven op een droog oppervlak.
Maar ze moeten wel eerst in de vagina komen voordat je theoretisch zwanger kan worden.Omdat jullie al intiem zijn zou je anticonceptie (pil) kunnen overwegen? wel goed bijsluiter lezen of de pil meteen bescherming bied of dat het bijvoorbeeld 1a 2 weken duurt!
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2015 om 08:42Anoniem15 februari 2015 om 10:35Sorry maar ik ben echt bang.. kan ik echt niet zwanger zijn?? Waarom is mijn menstruatie te laat???
Reageren
Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellenAnoniem15 februari 2015 om 13:42Op de ene site wordt vermeld dat er wel zaadcellen in voorvocht bevind, echter andere sites zeggen van niet.
Wat is waar? Is nogal onduidelijk.
Wees voortaan wel voorzichtiger.Als voorvocht zaadcellen zou bevatten (als het zo is vast heel weinig anders was het wel bewezen), dan moeten ze ook nog in jou vagina terecht komen.
Kans is er bijna niet dat je zwanger bent.
Reageren
zou beginnen met anticonceptie, dan heb je deze onzekerheid ook niet meer voor een andere keer.
Volgende keer zou je ook morning-afterpil kunnen kopen voor de zekerheid en de onzekerheid met zulke omstandigheden. Deze is te koop bij apotheek of drogist, kost geloof ik rond de 15euro. Maar de anticonceptiepil kost mij nog geen 15euro per halfjaar,