Zoeken Vraag het forum

zwangerschapssymptomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Geachte,

Een 5-tal weken geleden, had ik voor de eerste keer seks met mijn huidige nieuwe partner. Ikzelf neem al jaren vrij consequent de pil. Omdat ik enkele dagen daarvoor toch wat last had van diarree en de pil dan niet meer 100 % veilig is, ben ik voor alle zekerheid de MAP gaan halen dewelke ik binnen 12 uur heb ingenomen. Enkele dagen later kreeg ik met 1 dag uitstel mijn bloeding. Daarna hebben we gevreeën met condoom daar ik de pil zelf nog maar 5 dagen had genomen na de stopweek. Omdat deze mogelijks gescheurd was, heb ik opnieuw een MAP ingenomen en opnieuw heb ik op de verwachtte periode mijn bloeding gekregen. Daarna terug gewoon overgeschakeld naar mijn pil. Ik heb dan 1 keer de pil dubbel genomen, en heb een extra pil genomen uit de reservestrip zodat mijn aantal dagen ( 21) ongewijzigd bleven. Normaal gezien zou ik dinsdag opnieuw ongesteld moeten worden. De afgelopen maanden heb ik echter wel wat onder stress gestaan, en sinds een week heb ik enorm veel last van buikpijn ter hoogte van links en rechts van de navel alsook alsook achteraan links en rechts van de onderrug. Heb ook veel last van wind in de darmen alsook diarree en obstipatie. Verder heb ik een enorm opgeblazen gevoel en voel ik me enorm verdikt aan buik en billen.Tijdens het eten komt het ook wel eens voor dat ik een misselijk gevoel krijg, doch moet niet overgeven.Zou het een zwangerschap kunnen zijn of toch iets anders ?

Graag advies hieromtrent

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beetje ingewikkeld verhaal……
    [quote]Daarna terug gewoon overgeschakeld naar mijn pil. Ik heb dan 1 keer de pil dubbel genomen, en heb een extra pil genomen uit de reservestrip zodat mijn aantal dagen ( 21) ongewijzigd bleven. [/quote]waarom heb je de pil een keer dubbel genomen?
    en wat bedoel je met “daarna terug gewoon overgeschakeld naar mijn pil”? was je dan tussendoor ermee gestopt?
    En hoezo mogelijk gescheurd? Als de condoom gescheurd is, is dat toch wel te zien….
    In ieder geval de klachten die je hebt lijken meer op een buikgriep…
    En stress kan natuurlijk ook voor wat buikklachten zorgen.
    Maar eens even je doorbraakbloeding afwachten.

Reageren
    Anoniem

Met de pil dubbel genomen, bedoel ik dat ik 2 keer een pil genomen op eenzelfde veronderstelling. Ik zag dit doordat mijn dag niet meer klopte. Om de strip alsnog op ” 21 dagen” te houden, heb ik een pil genomen uit de reserverstrip ( maw dus stopweek niet vervroegd).
    Dus sinds 1 week de symptomen van pijn ( knagend gevoel) in de buik ( streek navel), alsook achteraan links en rechts in onderrug ( soms steken), soms misselijk gevoel tijdens het eten, diarree alsook obstipatie (afwisselend), …. Wanneer je deze symptomen googled kom je telkens wel weer bij zwangerschap uit. Verder kom je ook uit dat met de pil effectief zwanger kunt zijn en maandelijks bloedingen hebt…. vandaar dat mijn buik en dergelijke mij zorgen baart

Reageren
    John (moderator)

Het is in ieder geval niet erg waarschijnlijk dat je zwanger bent. Je beide keren op tijd de MAP genomen. Ik weet niet wanneer je de laatste MAP hebt ingenomen. Als het kort geleden is zouden de klachten daar ook nog van kunnen zijn.
    Even je doorbraakbloeding de komende week afwachten.

Reageren
    Anoniem

In principe zou ik het zelf héél raar vinden, moest ik ondanks alles toch zwanger zijn geraakt. De laatste MAP dateert van zo’n 25 dagen geleden.En heb toen mijn doorbraakbloeding gehad. Thans heb ik echt wel met een zeer lastig gevoel. Zit vol lucht en heb dus een opgeblazen gevoel en opgeblazen buik ( wat zich uit in winden laten en boeren : écht elegant !! NOT ) Verder dus maagpijn en knagende pijn ter hoogte van de navel. Echter geen koorts of zo. Ben wel bijgekomen ( zo’n 400 gram).
    Borsten voelen niet gevoelig aan, en ben niet extreem moe of zo. Ik weet echt niet meer wat ik moet denken, zeker niet na het opzoekwerk op Google. Bij alles wat ik intyp, kom ik altijd wel weer eens terecht op een site over zwangerschappen. Dus ja … waarschijnlijk zit er inderdaad niet anders op dan enorm te hopen op een doorbraakbloeding komende dinsdag.

Reageren
Reageer op: zwangerschapssymptomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.