Zoeken Vraag het forum

Zwanger hcg stijgt, maar niets te zien echo

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger, mijn testen stijgen. Echter heb ik een kleine bloeding gehad en dat heeft mij onzeker genaakt. Test gehad mijn hcg stijgt, huisarts heeft keurig gekeken of baarmoeder gesloten is, die is mooi gesloten. Inwendige echo gekregen en daar is een verdikte baarmoederslijmvlies te zien maar geen vruchtje. Waarschijnlijk is de echo nog te vroeg geweest maar mijn 1e dag laatste menstruatie was 14-08, op 10-9 kleine bloeding. Waarschijnlijk in nesteling. Nu test gedaan clearblue en die geeft nu ook hoger aantal weken aan, kan het zijn dat mijn eisprong laat geweest is? Waardoor ik geen 6 weken maar pas net 4 weken zwanger ben? Liefs Sam

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoelang duurde je cyclus?

Reageren
    Anoniem

Normaal gemiddeld 30 dagen, maar mijn koperspiraal was net verwijderd. Ik ben gelijk zwanger. Dus vind het eerlijk gezegd beetje lastig te zeggen maar mijn ovulatie getest op 30-8 had ik licht streepje op 2-9 had ik een piek. Toen dus ook sex gehad. Liefs Sam

Reageren
    John (moderator)

Termijn bepaling bij een zwangerschap is altijd een beetje moeilijk.
    Er wordt altijd uitgegaan van de eerste dag van de laatste menstruatie. 6 weken zwanger dus. Maar daar zit een marge in van 2 weken. Omdat de eisprong ca. 2 weken later pas plaats vindt. Een zwangerschap bij de mens duurt in feite ook geen 40 weken maar 38 weken. Dat zijn dus die 2 weken marge tussen de eerste dag van de laatste menstruatie en de eisprong. Omdat er nogal wat kleine verschillen in een zwangerschap kunnen optreden heeft de ervaring geleerd dat over de hele zwangerschap beter uitgegaan kan worden van de eerste dag van de laatste menstruatie omdat daarmee het beste te rekenen valt en is een zwangerschap op 40 weken gesteld.

In jou geval zou de innesteling rond 10 september zijn geweest. Dan is de echo waarschijnlijk toch te vroeg geweest.

Reageren
    Anoniem

Dat kan kloppen ik heb op 10/9 11/9 lichte bloeding gehad. Dan is het waarschijnlijk idd nog te vroeg geweest. Dank u wel voor uw uitleg dit geeft mij voor de 3 weken wachten op 1e gesprek en echo met verloskundige even een geruststelling. Liefs Sam

Reageren
    Anoniem

Ik wil even reageren, je hebt helemaal gelijk. Ik ben zwanger en is nu te zien op de echo bedankt.

Reageren
    John (moderator)

Van harte gefeliciteerd!!!!!
    Dan wens ik jullie heel veel plezier van jullie zwangerschap. Geniet er zoveel mogelijk van.

Reageren
    Anoniem

Tandor bedankt,

Nog wel klein vraagje, op de echo zei ze dat het kindje links in de baarmoeder ligt, weet jij of dat kan of is dat niet goed? Heeft dat iets te betekenen denk jij? Ik ben in ieder geval heel erg gelukkig

Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat het eitje vrij is gekomen uit de linker eierstok. Als het bevrucht eitje afdaalt via de eileider naar de baarmoeder komt het dus ook aan de linkerkant van de baarmoederwand terecht waar het zich dan meteen innestelt.

Op bijgaand plaatje zie je de eisprong, bevruchting en innesteling van een eitje uit de linker eierstok.

Reageren
Reageer op: Zwanger hcg stijgt, maar niets te zien echo
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.