- Anoniem7 juli 2014 om 09:51
Ik heb een vraagje en misschien heeft iemand een verhelderd antwoord. Het duizelt allemaal flink wat.
Woensdag 18 juni heb ik mijn NuvaRing uitgedaan, zaterdag 21 juni ongesteld geworden. Woensdag 25 juni (na stopweek) mijn ring weer terug moeten plaatsen.(dit vergeten!!)
Dinsdagavond 1 juli heb ik onveilige seks gehad (echter, ” voor het zingen de kerk uit” , maar toch) en bedacht mij nadien, dat ik de ring was vergeten terug te plaatsen. Direct na de seks heb ik een nieuwe NuvaRing ingebracht. Aangezien ik allemaal dubbele verhalen las op het internet heb ik besloten de volgende dag, de MAP (morning after pil- Norlevo) te slikken. (Deze heb ik dus binnen 24uur na de onveilige seks geslikt).Toch blijft er voor mijneen angst bestaan, dat net die ene keer “direct raak” is geweest. Hoe groot is die kans?
En ik twijfel nu ook omdat ik mijn menstruatie, ronde de 19e zou moeten hebben of is dit nu een week later omdat ik in feiten mijn menstruatie ook een week (6 dagen heb verlengd) omdat ik mijn NuvaRing 6 dagen TE laat heb ik gebracht?
Ik afwachting op een reactie!!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juli 2014 om 13:09Je cyclus is een beetje in de war geschopt door het vergeten van de nuvaring. Je zult dat dus even moeten afwachten.
Reageren
Een zwangerschap is niet erg waarschijnlijk omdat je de MAP hebt genomen.Anoniem8 juli 2014 om 08:17Beste Tandor,
Bedankt voor u bericht.
Reageren
Sinds gisteren heb ik dan ook veel last van een sorrt “menstruatie”krampende pijn, laag in mijn onderbuik. Is dit dan toch te wijten aan het feit dat ik opnieuw ben gestart met de NuvaRing (hoewel er maar 6 dagen heeft tussen gezeten). Of kunnen het krampen zijn doordat er wel een innesteling plaatsvind?John (moderator)
8 juli 2014 om 09:35Een innesteling geeft over het algemeen geen krampen hoor.
Reageren
Ik denk dat het een nawerking is van de MAP en het opnieuw plaatsen van de nuvaring.Anoniem8 juli 2014 om 10:31Ik snap dat inderdaad mijn lichaam aardig van streek is.
Reageren
De “stress” en de “spanning”, door de onzekerheid die ik met mij draag, zal het niet beter worden.
Aangezien ik in mijn oude situatie, de 19 juli ongesteld had moet worden en nu ongeveer de 25ste, na het verschijven van de NuvaRing, kan ik dan wel vier dagen voor de oude situatie een eventuele zwangerschaptest uitvoeren? Of moet ik daarvoor echt wachten!!John (moderator)
8 juli 2014 om 10:39Om een test te doen zou je even moeten wachten. Je kunt testen vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten menstruatie. Ga dan uit van 19 juli
ReagerenAnoniem8 juli 2014 om 11:45Mijn nieuw (na 6 dagen verschrijving) verwachten menstruatie, ligt nu op de 25ste. Kan ik dan alsnog uitgaan van de 19e voor de eerste test?
ReagerenJohn (moderator)
8 juli 2014 om 12:08Dat kan,. daarom schreef ik dat.
ReagerenAnoniem8 juli 2014 om 12:59Super bedankt voor de informatie! Nu maar wachten tot de 19e…
Reageren