Zoeken Vraag het forum

In de war door ongelukje na te laat inbrengen NuvaRIng.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraagje en misschien heeft iemand een verhelderd antwoord. Het duizelt allemaal flink wat.

Woensdag 18 juni heb ik mijn NuvaRing uitgedaan, zaterdag 21 juni ongesteld geworden. Woensdag 25 juni (na stopweek) mijn ring weer terug moeten plaatsen.(dit vergeten!!)
    Dinsdagavond 1 juli heb ik onveilige seks gehad (echter, ” voor het zingen de kerk uit” , maar toch) en bedacht mij nadien, dat ik de ring was vergeten terug te plaatsen. Direct na de seks heb ik een nieuwe NuvaRing ingebracht. Aangezien ik allemaal dubbele verhalen las op het internet heb ik besloten de volgende dag, de MAP (morning after pil- Norlevo) te slikken. (Deze heb ik dus binnen 24uur na de onveilige seks geslikt).

Toch blijft er voor mijneen angst bestaan, dat net die ene keer “direct raak” is geweest. Hoe groot is die kans?

En ik twijfel nu ook omdat ik mijn menstruatie, ronde de 19e zou moeten hebben of is dit nu een week later omdat ik in feiten mijn menstruatie ook een week (6 dagen heb verlengd) omdat ik mijn NuvaRing 6 dagen TE laat heb ik gebracht?

Ik afwachting op een reactie!!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je cyclus is een beetje in de war geschopt door het vergeten van de nuvaring. Je zult dat dus even moeten afwachten.
    Een zwangerschap is niet erg waarschijnlijk omdat je de MAP hebt genomen.

Reageren
    Anoniem

Beste Tandor,

Bedankt voor u bericht.
    Sinds gisteren heb ik dan ook veel last van een sorrt “menstruatie”krampende pijn, laag in mijn onderbuik. Is dit dan toch te wijten aan het feit dat ik opnieuw ben gestart met de NuvaRing (hoewel er maar 6 dagen heeft tussen gezeten). Of kunnen het krampen zijn doordat er wel een innesteling plaatsvind?

Reageren
    John (moderator)

Een innesteling geeft over het algemeen geen krampen hoor.
    Ik denk dat het een nawerking is van de MAP en het opnieuw plaatsen van de nuvaring.

Reageren
    Anoniem

Ik snap dat inderdaad mijn lichaam aardig van streek is.
    De “stress” en de “spanning”, door de onzekerheid die ik met mij draag, zal het niet beter worden.
    Aangezien ik in mijn oude situatie, de 19 juli ongesteld had moet worden en nu ongeveer de 25ste, na het verschijven van de NuvaRing, kan ik dan wel vier dagen voor de oude situatie een eventuele zwangerschaptest uitvoeren? Of moet ik daarvoor echt wachten!!

Reageren
    John (moderator)

Om een test te doen zou je even moeten wachten. Je kunt testen vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten menstruatie. Ga dan uit van 19 juli

Reageren
    Anoniem

Mijn nieuw (na 6 dagen verschrijving) verwachten menstruatie, ligt nu op de 25ste. Kan ik dan alsnog uitgaan van de 19e voor de eerste test?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan,. daarom schreef ik dat.

Reageren
    Anoniem

Super bedankt voor de informatie! Nu maar wachten tot de 19e…

Reageren
Reageer op: In de war door ongelukje na te laat inbrengen NuvaRIng.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.