Zoeken Vraag het forum

Onveilige ‘seks’, wat moet ik doen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stella

Hi. Ik heb een vraagje.
    Gisteravond hebben mijn partner en ik ‘gefriemeld’. Ik zit niet aan de pil, wij gebruiken enkel condooms. We letten goed op zover het kan. Gisteravond ging het helaas een beetje anders. Ik maakte me initieel geen zorgen maar nu gaat het me wel dwars zitten. Hetzelfde geldt voor hem.
    Het bleef voornamelijk bij handwerk en genitaliën langs elkaar bewegen. Hij heeft 2 (of 3?) keer héél kort in mij gezeten en ook niet diep. Maar 2 of 3 cm misschien. Hij had geen voorvocht. We kwamen bij zinne (tja..) en stopten het.
    Vervolgens gingen we wat met de handen verder. Hij let er standaard op dat zijn handen niet in contact zijn gekomen met sperma. Voorvocht is haast niet te voorkomen. Nouja, op een gegeven moment zat hij met zijn penis (zonder condoom dus) langs mijn vagina te bewegen, langs de schaamlippen. Door het moment en de bijkomende gevoelens ging dit nog even door. Ik denk voor een paar minuten… Hij ging dus niet echt mij, maar drukte wel heel lichtjes bij de ingang een paar keer. Alle zooi was op dit moment nat (grootste kans dat ik het was). Bepaald moment is hij klaargekomen en volgens mij hebben we daarna ook nog wat gefriemeld. Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat we precies hebben gedaan (waren gewoon nuchter hoor).

Nu heb ik één vraag. Morning after pill halen of niet? Wat moeten we doen 🙁

Info over mijn cyclus:
    Ik hou mijn menstruatie al 4 jaar bij in een app.
    Laatst ongesteld: donderdag 19 juni – dinsdag 24 juni
    Voorspelde vruchtbare periode: dinsdag 1 juli – zondag 6 juli
    Voorspelde menstruatiedag: donderdag 17 juli – zaterdag/zondag 19/20 juli

Oh ja. We hebben een paar keer eerder kort onveilige seks gehad. Eerste keer met elkaar was zelfs onveilig gedeeltelijk. Ik denk zo’n 3 minuten onveilig (geen zaadlozing). Daarna hebben we het ook een paar keer onveilig gedaan (korte momenten, ongeveer soortgelijke domme situaties als gisteren). 1 keer hebben we een morning-after-pil gehaald omdat we gestrest waren.

Het is echt SUPER onverstandig, zulke situaties. Dat weten wij zelf ook. Het gebeurt dan ook echt zelden.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“Ik kan mij alleen niet meer herinneren wat we precies hebben gedaan” Als jullie dat niet weten, dan kan ik dat al helemaal niet weten.
    Gebruik voor de zekerheid maar de MAP z.s.m.
    Misschien toch verstandig om eens over de pil na te denken.

Reageren
    Stella

Bedankt voor uw snelle antwoord.
    Ik bedoel daarmee dat ik de volgorde van alles niet meer zo goed herinner. Meer dan de dingen die ik heb beschreven hebben wij niet gedaan.

Reageren
    John (moderator)

Als de penis na de zaadlozing nog in contact is geweest met de vagina is er een kleine kans….

Reageren
Reageer op: Onveilige ‘seks’, wat moet ik doen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.