Zoeken Vraag het forum

Bang voor zwangerschap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik zit met een serieus probleempje. Ik zal het eerst uitleggen.

Ik slik nu 2 maanden de sub-30 pil, van te voren heb ik 2 jaar de diane 35 geslikt. Sinds ik de sub-30 pil heb, ben ik erg onzeker naar de seks. Heb de 1e maand ook een MAP gekocht. Hierna ben ik gewoon ongesteld geworden zoals t hoorde. (Zondag laatste pil, vrijdag ongesteld, maandag weer nieuwe pil). Ik heb dus in de 1e week van mijn 2e strip seks gehad, maar heb wel elke dag de pil gewoon geslikt en ben hem ook niet vergeten. (Altijd binnen 36uur de pil geslikt, maximale uren was 30), na de seks heb ik ook altijd buikpijn, maar ik weet niet waaraan het ligt. Ik heb wel een prikkelbare darm, maar had er eerst nooit last van. Ik heb voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan, twee weken naar de seks. Hier kwam negatief uit. Maar nog steeds heb ik buikpijn, maar ik weet niet waardoor. Ik ben bang, uiteraard. Maar ik weet van mezelf dat ik elke dag rond 10uur de pil heb genomen. Hij is wel de 2e dag van de 2e strip in mij gekomen, maar ben ook meteen naar het toilet gegaan. Ik vraag me af, kan dit aan mijn prikkelbare darm liggen of zwangerschap? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!!

Liefs..

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Hij is wel de 2e dag van de 2e strip in mij gekomen, maar ben ook meteen naar het toilet gegaan[/quote]Dit beidt natuurlijk geen enkele bescherming tegen zwangerschap.

Ik denk dat je je onnodig zorgen maakt. Je gebruikt de pil en neemt die regelmatig zonder te vergeten. De sub-30 pil is net zo veilig als alle andere pillen.

Reageren
    Anoniem

kan ik dan wel zwanger zijn of bedoelt u naar het toilet gaan?

Reageren
    John (moderator)

Ik bedoelde dat direct naar het toilet gaan geen bescherming biedt.

Reageren
    Anoniem

Bedankt.. nu ben ik iets minder bang! Dankjewel. Ik hoop dat ik deze week ongesteld word, vandaag is mijn laatste pil namelijk. Ik heb hem gewoon goed doorgeslikt, maar ben wel nog steeds vaak een beetje misselijk. Dit ligt denk ik aan mijn darmen, want het rammelt nog al veel in mijn buik. En mijn maag doet ook vaak pijn..

Ook was de zwangerschapstest negatief, maar dit heb ik niet getest toen ik ongesteld moet worden.

Bedankt nogmaals! Handig zo’n forum, top.

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan. Vertel het verder….

Reageren
Reageer op: Bang voor zwangerschap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.