- bloempje267 augustus 2013 om 13:22
hallo allemaal,
ik zit een beetje met een probleem,
ik slik al ruim 2 jaar, keurig netjes, de pil. nog nooit een vergeten.
Nu las ik pas een verhaal van een meisje van 16 dat terwijl ze de pil gebruikte (zonder te vergeten enzo) toch zwanger is geworden, en er pas na 3,5 maand achter kwam (geen misselijkheid of iets dergelijks)
Door dit verhaal ben ik echt bang geworden omdat ik en mijn vriend altijd seks hebben zonder condoom (hij komt wel buiten mij klaar, maar voorvocht).
ik zit de laatste paar dagen echt een beetje in de stress, en ik weet dat dit eigenlijk nergens voor nodig is want de kans is erg klein (aangezien ik nooit wat vergeet), maar toch!!
ik heb echt waanideeën dat ik zwanger zou kunnen zijn, er niet achter zou komen, te laat zou zijn voor abortus en op mn 17e zou gaan bevallen
Zeker nadat ik ook ergens las, dat het bloed dat je verliest tijdens je stopweek, niet bevestigd dat je niet zwanger bent.ik weet dat ik me echt druk maak om eigenlijk niks want de kans is zo klein, maar heeft iemand tips om van die waanideeën af te komen dat ik zwanger zou kunnen raken door mn pil heen? Ik durf bijna geen seks meer te hebben :O
ik weet dat dat googlen me banger heeft gemaakt en sorry als ik wanhopig of iets overkom, maar het zit me even dwars en hoop dat jullie willen reageren 🙂
Liefs bloempje26
1 reactieReagerenLola7 augustus 2013 om 15:32Nou, van je waanideeën afhelpen kan ik niet aangezien er inderdaad vrouwen toch zwanger raken ondanks dat ze de pil slikken. Je zou condooms kunnen gebruiken. Dan weet je zeker dat het niet kan gebeuren. Overigens, de zaadcelen die in voorvocht zitten, schijnen helemaal niet levensvatbaar te zijn
Lola
Reageren