- Anoniem5 januari 2014 om 13:52
Hallo, ik zit al aantal dagen met een rot gevoel thuis omdat ik denk dat ik mijn vriendin zwanger heb gemaakt.
Mijn vriendin slikt wel de pil maar alsnog ben ik er beetje bang voor dit ook omdat het ook in haar familie voor is gekomen dat familieleden zwanger zijn geworden tijdens het gebruik van anticonceptie.
Mijn vriendin heeft een cyclus van 28 dagen. Ze is voor het laatst ongesteld geworden op 10 decemeber 2013 en dat zou betekenen dan ze 7 januari 2014 weer ongesteld zou moeten worden. Nu hebben we op 1 januari 2014 sex gehad waarbij ik in haar ben klaargekomen hoe groot is de kans dat ze zwanger is?
Ik moet wel vermelden dat voordat we sex hadden ik al één keer ben klaargekomen (oraal) en tussen tijd van klaar zijn met oraal en bij haar naar binnen gaan zat ongeveer 10 minuten. Je zou kunnen zeggen dat ik “leeg” was maar een druppel kan natuurlijk al genoeg zijn.
Hoe groot zal de kans zijn? Ik durf namelijk niet te zeggen dat ze haar pil deze maand optijd heeft geslikt dit i.v.m ziek geworden en overgeven. Dit was dus op de 27ste van decemeber. Is de kans dan groter op zwangerschap of zou ik mij niet zorgen maken?
We hebben wel vaker sex zonder condoom en ik trek me meestal terug om een condoom te doen wanneer ik voel dat ik klaar kom. Ik weet dat voorvocht ook cellen kunnen bevatten en het is natuurlijk wel iets vaker voor gekomen dat ze pil is vergeten maar buiten dat slikt ze het wel netjes optijd want zd vergeet het zeker niet vaak. Ze stapt binnekort ook over naar Implanon waarbij we geen zorgen hoeven te maken over wel of niet optijd innemen en mocht ze weer ziek worden dan is er ook niks aan de hand.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.