Zoeken Vraag het forum

Kan ik NU ZWANGER RAKEN ???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sterr

Beste Allemaal,

Ik heb een dringende vraag..

Mijn laatste eerste menstruatiedag was als t goed was 4 aug (ik had wat rozig bloedverlies 1 tot 2 dagen ervoor dus weet niet of dat telt).
    Nu heb ik op verschillende sites berekend wanneer ik mijn eispprong zou hebben.
    Ik ben erachter gekomen dat ik die rond de 19e moet krijgen. Ik zou dus vanaf morgen de 16e al een klein btje vruchtbaar.
    Ik heb afgelopen vrijdag (eigenlijk zaterdag want t was na 12 uur), zaterdag en zondag sex gehad (4x in totaal).

Ik vraag me nu dus af of het MOGELIJK is dat ik zwanger raak deze keer ???
    Op de ene site wordt er gezegd dat zaadcellen 2 dagen overleven, andere site zegt weer 5 en op een las ik zelfs max 7 dagen..

kan het deze keer dus zover zijn.. dat de zaadcellen het overleven tot de 19e ???

Ik weet ook echt niet zo goed hoe deze dingen werken en ben best onzeker..
    Ik zou graag zo veel mogelijk reacties willen.. duurt nog wel ff voordat ik kan testen en ben benieuwd of ons geluk nu komt..

(de komende dagen zien we elkaar niet anders hadden we natuurlijk op andere dagen sex gehad maar dit was de enige optie voor nu)

4 reacties
    Reageren
    Nienke

Als jullie gen anticonceptiemiddel zoals bijvoorbeeld de pil of een condoom hebben gebruikt, dan kun je inderdaad gewoon zwanger worden. Leuk voor jullie! Is het gepland? Het is toch geen foutje hè?! Dan ben je namelijk echt een beetje laat met het beseffen van de risico’s van onbeschermd seksueel contact!

Reageren
    Sterr

OMG! Echt? Ik had namelijk een verloskundige gebeld en zij zei dat t niet mogelijk is omdat zaadcellen maar 2 dgn kunnen overleven, maar ik lees overal iets anders.
    Gepland NEE maar wel welkom.. Het zou een zegen zijn!
    Een poos geleden plande we wel maar daardoor raak je zo gestresst dus zijn we gestopt ermee

Maar t is dus toch mogelijk?

Reageren
    doordepilmamma

door de stress die je beschrijft kan je klokje ook van de ”leg” zijn dus het kan! maar niks is zeker je kan vrij snel testen op zwangerschap tegenwoordig gewoon even testen ,en tegen je volgende menstruatie aan weer! Succes

Reageren
    Sterr

We zijn nu enige tijd verder.. ik kan echter denk ik volgende week een test doen.

Nu vraag ik me weet het volgende af..

Ik was dus enige tijd weer aan de pil en ben dus gestopt.. mijn laatste menstruatie was dus rond 4 a 5 aug en het was dus best een heige bloeding.

Nu heb ik ongeveer uitgerekend wanneer mijn eisprong moest zijn enz rond de 19e zoals eerder uitgelegd maar ik voelde dus rond de 17e hele lichte kramjes snachts in mijn onderbuik, soort van ongesteldheidsgevoel maar dan lichter.. en gisteren en vandaag (22 en 23) voelde ik ook kleine steekjes.
    Echter had ik vandaag op mijn werk opeens last van nekpijn, misselijkheid, hoofdijn en duizeligheid rond een uur of 10.
    Heb een btje gekeken en als mijn eisprong rond de 17e was zou er nu een innesteling kunnen zijn maar denken jullie dat dit ook zo is of niet ?
    Mijn tepels doen overigens sinds gisteren MEGA pijn.. zwaar gevoelig en staan constant stijf (maar ook ECHT gevoelig)..
    Kan dit ook alleen een kwestie van ontpillen zijn of kan ik gew echt echt zwanger zijn ?

Ik weet een test bied garantie maar ik ben zooo ongeduldig.. en lees van alles op sites.. alleen kan nog niet testen 🙁
    Ik ben ook zo onzeker omdat ik van een cyclus van 28 uitging omdat voor de pil dat zo was maar hm

Reageren
Reageer op: Kan ik NU ZWANGER RAKEN ???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.