- romynl7 juni 2011 om 14:39
Hallo
ik slik al jaren de pil (microgynon30) en slik deze vaak door.
Ik heb regelmatig 4 strips achter elkaar. Ook ben ik niet zo consequent hiermee (lees: ik kan ook 1,5 strip nemen en dan een stop week inlassen.
Nu ben ik afgelopen keer ongesteld geweest en daarna wer aan een nieuwe strip begonnen. Ik ben in de eerste week van de strip (dag 4) mijn pil vergeten. Omdat ik een paar dagen weg was en geen pil bij had, heb ik hem niet mee binnen 36 uur ingenomen.In eerste instantie dacht ik, nou dan maar een week met condoom.
Maar daar hadden mijn partner en ik toch n iet zo veel zin in. dus deden we het zo. ik dacht dathet risico heel klein was. Nu las op internet een paar dagen geleden en blijkt als je vooraan in de week je pil vergeet je eigenlijk je huisarts moet raadplegen omdat er toch een reele kans bestaat dat je zwanger bent.Omdat de pil slikken als je zwanger bent niet gezond is, heb ik besloten om daar dan maar mee te stoppen en gewoon de laatste paar dagen aan onthouding doen. Maar dat lukte ook niet echt.
Nu weet ik dat de kans bestaat dat ik zwanger ben en moet ik een test doen. Maar omdat ik de pil al jaren altijd doorslik en niet altijd consequent ben met wanneer ik stop, weet ik helemaal niet hoe mijn menstruatiencyclus is.
hoe weet ik nu of wanneer ik moet testen?
Mocht ik zwanger zijn is dit geen enkel probleem want ondanks dat het een ongelukje is, is het zeeeeeer welkom.
Groetjes
2 reactiesReagerenLisa7 juni 2011 om 18:19In geval van doorslikken van de pil weet je dus niet wanneer de ovulatie geweest kan zijn. Omdat dit onbekend is, test dan het aantal dagen van jou langste cyclus na het stoppen met de pil.
ReagerenAnoniem7 juni 2011 om 18:20Lees ook andere vragen en antwoorden over wanneer een zwangerschap bij doorslikken van de pil
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=wanneer+zwangerschapstest+doorslikken&sa=zoeken#1327