- Steff.3 januari 2011 om 23:13
Hallo iedereen!
Ik zit met het volgende, ongeveer 2 maanden geleden ben ik voor het eerst met mijn kersverse vriend naar bed geweest, nu was het zo dat de condoom niet helemaal tot beneden af rolde (te klein/kort??) maar toen hebben we het ‘in the heat of the moment’ toch gedaan. Tijdens de seks is de condoon wel een aantal keer flink naar voren geschoven, maar we hebben dit wel telkens gecheckt en dan weer zo goed als het ging naar beneden gedaan. Nu ben ik de afgelopen dagen vrij misselijk, hoofdpijn, last van mijn buik rond de baarmoeder. Ik ben nog wel 1 keer ongesteld geweest (ik denk ongeveer een week na de seks) maar deze was heel raar, ik was langer dan normaal ongesteld (normaal precies 6 dagen, nu een dag of 10 á 11) en ik bloedde wel minder, maar ook iets donkerder dan normaal. Kan ik hierdoor zwanger zijn? Ik heb overigens wel vandaag een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief, maar dit zegt niet heel veel gezien mijn moeder 8 testen had gedaan van mij, en de achtste was pas positief (terwijl ze toen al wel iets van 2 maanden zwanger was) Wat moet ik hier nou mee, en kan ik door deze manier van seks zwanger zijn geraakt??
Heel erg bedankt alvast!
3 reactiesReagerenMerel4 januari 2011 om 19:28Tja, dit is zo’n lastige situatie die niet met zekerheid te beoordelen is. Het lijkt erop dat je niet zwanger bent (test en menstruatie) maar het zou natuurlijk ook wel kunnen (symptomen, onveilig condoom, en ander soort bloeding dan menstruatie).
Reageren
De huisarts kan een bloedtest doen om een eventuele zwangerschap vast te stellen en kan je adviseren over passende anticonceptie. Dat lijkt mij dus het meest verstandige al kan je verwachten dat de huisarts je huiswaarts stuurt en geduld te hebben en af te wachten.
Denk zelf alvast na of je anticonceptie wilt gaan gebruiken.Steff.19 januari 2011 om 17:48Bedankt,
Reageren
Ben gelukkig ongesteld geworden, en nog een test welke ook negetief was.
Anticonceptie: Ik kan niet tegen de pil, niet tegen de prikpil, en dan blijven er niet heel veel opties over. Zat zelf te denken aan een mirena, maar mijn dokter vind mij hier nog te jong voor.. Maar bedankt voor je reactie!Milou19 januari 2011 om 17:58Zorg er in het vervolg voor dat je de juiste maat condooms gebruikt. En zorg ervoor dat je het condoom aanbrengt op de juiste wijze. Ken je de manier om dit goed te doen?
Je kunt dit bij de drogisterij of apotheek even bespreken welke condoom het beste in aanmerking komen voor jouw seks partner zodat afglijden niet meer kan gebeuren. Lees dan gelijk goed de gebruiksaanwijzing en wacht daar niet mee tot jullie weer seks hebben.
Reageren