Zoeken Vraag het forum

Bloedcontrole, bezorgd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emilie

Ik ben momenteel 26 weken zwanger. Ik liet een routine bloedcontrole doen omdat ik bij mijn andere dochter ook een ijzer tekort had in de zwangerschap. Nu kwam er ook een ijzertekort uit, helemaal geen probleem. Maar ook waren mijn blasten 0,5 procent en myelocyten 0,5 procent. De rest was wel allemaal normaal qua bloedbeeld. Blijkbaar zijn die 0,5 procenten echt niet normaal, deze twee cellen horen niet in het bloed maar in het beenmerg. Nu moet ik bloedonderzoek herhalen om te kijken of het stabiel blijft of daalt. Ik ben doodsbang.. ook heb ik hypochondrie dus dat helpt niet. Kan iemand mij in tussentijd geruststellen?
    Ik heb geen blauwe plekken, bloedingen, prima verder bloedbeeld qua witte bloedcellen en bloedplaatjes enzo.
    Als ik leukemie had ofzo zou dit toch ook afwijkend zijn niet?
    CRP was ook prima.

2 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Je kunt altijd twee kanten opdenken in dit geval.. Jij kunt de geruststellende kant op denken (je weet van andere klachten die je anders zou kunnen hebben), of je laat je door je hoofd gek maken.
    Uiteindelijk hoeft een follow up onderzoek ook niet ZO lang te duren..

Reageren
    Emilie

Klopt. Maar ik ben iemand die echt wel heel erg veel heeft aan een bevestiging van iemand die er meer van kent dan ik. Die me kan zeggen dat het inderdaad zo is dat ik dan een heel ander bloedbeeld zou hebben waarschijnlijk, moest het iets heel ernstig zijn. Met zo’n bevestiging van mijn eigen idee errond ben ik heel veel en helpt mij om de dagen verder door te komen.
    Ik ben er zeker niet trots op een hypochonder te zijn…

Reageren
Reageer op: Bloedcontrole, bezorgd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.