Zoeken Vraag het forum

Bloedonderzoek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tr

Beste,

Ik heb vandaag de uitslag binnengekregen van bloedonderzoek, helaas kon ik geen contact meer krijgen met de arts. Op het volgende (bijlage) is geprikt, alle waardes liggen tussen de onder en bovengrens.

Enkele waardes liggen precies op de bovengrens/ondergrens :

Monocyten Absoluut – 0.8
    Gamma Glutamyltransferase – 38,0 IU/L
    Eosinofiele Granulocyten Absoluut – 0,1
    Basofiele granulocyten -0.1

Enkele andere waarders zitten soms erg dicht bij de max

Glucose tijdstip was 4.0, ik wil hierbij vermelden dat ik 2 uur voor het onderzoek een banaan en een breaker protien op heb, water, en in het uur voor het onderzoek waarvan de laatste slok een paar min voor het onderzoek een 500 ml cola.

Ik heb al geruime tijd klachten die mijn dagelijke bezigheden zeer belemmeren > constante misselijkheid, een leeg gevoel maar weinig eetlust/ echt hongergevoel, steken van hoofdpijn, duizelig, veelal koud en een continu gevoel van buikpijn. Snel het gevoel van slapende en dode vingers. Voedsel lijkt bij mij zeer snel het lichaam weer te verlaten in de vorm van dunne niet vaste ontlasting.

Ik ben een vrouw van 22 en heb een kind.

Heel verhaal, maar hoopte eigenlijk wel gewoon dat er iets uit dit onderzoek zou komen, dat ik ivm het weekend de arts niet kan bereiken geeft veel onrust, ook omdat ik echt niks begrijp van de termen en waardes.

Mocht iemand eventueel hier iets van weten zou ik het graag horen. Ook als het volkomen normaal is haha 😃

9 reacties
    Reageren
    Suus

In principe is het bespreken van uitslagen voorbehouden aan de arts die het onderzoek heeft aangevraagd, aangezien die het dossier heeft en er op dit forum geen artsen zijn die uitslagen mogen bespreken.

Meestal staan de normaalwaarden of referentie waarden ook op het uitslag formulier. Dus daar kun je sowieso zelf naar kijken.  Zijn daar afwijkingen in, is dat aan je arts om met je te bespreken. En zouden er ernstige afwijkingen gevonden zijn,was je ter plekke nog gebeld.

Reageren
    John (moderator)

Wanneer is het bloedprikken gedaan? ( Tijdstip)

Reageren
    Tr

Iets over half 10 in de morgen! Sta rond half 8 op

Reageren
    John (moderator)

Wist je niet dat je dan nuchter moest zijn?

Reageren
    John (moderator)

En heb je ook verteld wat je al gegeten en gedronken had toen bloed werd geprikt?

Reageren
    Tr

Nee hoefde niet nuchter te zijn.. stond op het formulier. Is ook tijdens de afname nergens naar gevraagd.

Reageren
    John (moderator)

Je bloedsuikerspiegel was dan in ieder geval te laag. Met wat je hebt gegeten en gedronken had die toch eerder 6,5 – 7 moeten zijn

Reageren
    Tr

Dank John, dat dat laag zou zijn dat vermoedden had ik al een beetje. Misschien een domme vraag, maar dit duid niet op mogelijke suikerziekte type 1 of 2 toch? He tis natuurlijk sowieso een momentopname!

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik zo geen antwoord op geven. Dat zal dan verder onderzocht moeten worden

Reageren
Reageer op: Bloedonderzoek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.