- Eva5 september 2018 om 07:31
Ik zit al een half jaar aan de pil en ik ben hem nooit vergeten en neem hem altijd op dezelfde tijd. Ik heb de afgelopen weken een paar keer seks gehad zonder condoom en ik ben gewoon ongesteld geworden in m’n stopweek. De krampen in m’n onderbuik gaan alleen niet weg en ik ben ook misselijk en heb opeens heel erg last van puistjes en lage rugpijn/moe/etc.
Ik had gehoord dat je ook gewoon zwanger kan zijn als je ongesteld bent geweest in de stopweek omdat je dan ‘nep’ ongesteld bent. Kan ik zwanger zijn?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 september 2018 om 01:34er is geen reden om te deken dar je zwanger bent , als je de pil goed gebruikt. het zijn ook niet echt zwangerschapsklachten
ReagerenCatootje7 september 2018 om 21:06De pil onderdrukt je eisprong en bevordert een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Ook werkt hij verhogend op het cortisol en berooft hij je lichaam van diverse vitaminen, mineralen en andere stoffen. Dit soort ontregelingen kan klachten geven, die kunnen lijken op zwangerschapssymptomen.
Reageren