- Anoniem21 juni 2018 om 14:22
Door heel veel stress en drukte ben ik de afgelopen maand pillen vergeten. Dat begon in de eerste week. Ik ben begonnen met de pil op maandag. Vanaf zaterdag tot woensdag geen pil ingenomen, woensdag alsnog de vergeten pillen ingenomen. Daarna weer vergeten in te nemen en zaterdag de pil weer ingenomen (donderdag tm zaterdag). Dus ik ben zowel in week 1 als in week 2 slordig geweest met de pil. Dat weekend seks gehad, onveilig. Over 2 weken zou ik dan weer ongesteld moeten worden.
Ik weet dat het niet slim is allemaal en dat ik beter op had moeten letten. Maar ik kan pas testen over minimaal 2 weken. Hierbij toch de vraag: hoe groot is de kans op zwangerschap?
13 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 15:58De is een kans op zwangerschap. Maar hoe groot? Geen idee. testen kun je 2 weken na de seks
ReagerenTassa21 juni 2018 om 17:11hooi, ik heb een vraagje. Ik had een iets meer dan maand geleden de Morning-afterpil ingenomen. En ben toen begonnen met mijn anticonceptiepil. en heb in die weken dat ik de pil slikte wel 1x sex gehad. Niet lang had er niet zo veel zin in :(.. maar is de kans groot op dat ik op een zwangerschap op loop? ik ben nu gestopt met mijn pil. Ik moet nu ongesteld worden. Mijn laatste pil heb ik geslikt was  op een maandag.
Graag hoop ik van u
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 17:17” Ik had een iets meer dan maand geleden de Morning-afterpil ingenomen. En ben toen begonnen met mijn anticonceptiepil.”:
Reageren
Ben je op de eerste dag van je menstruatie met de pil gestart?Anoniem22 juni 2018 om 09:20vandaag ineens bloed in de mn onderbroek?! Bruin van kleur.. maar ik zou over 2 weken pas ongesteld moeten worden.. wat kan dit zijn?!
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2018 om 09:40Dat is in de regel nog wat oud bloed van de vorige menstruatie dat nog uit de baarmoeder komt. Eigenlijk een vrij normaal verschijnsel. Als je de pil gebruikt van kan door de pil komen, maar ook door de eisprong als je de pil net gebruikt. De eisprong is ongeveer 2 weken voor je menstruatie
ReagerenAnoniem22 juni 2018 om 10:54Bedankt voor de reactie.
ik heb afgelopen weekend seks gehad, daarvoor wel pillen vergeten en na het weekend ook niets meer geslikt. ik heb de pil dus 2 weken (onregelmatig) geslikt. Misschien is het gewoon een vervroegde menstruatie? Ik ga helemaal stoppen met de pil en een andere anticonceptie proberen.
Maar de kans op zwangerschap is nihil lijkt me?!
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2018 om 11:04Als je de pil zo gebruikt, zou ik de kans op zwangerschap zeker niet nihil willen noemen
ReagerenAnoniem22 juni 2018 om 12:31Maar wanneer kan ik me dan het beste testen op zwangerschap? Want nu ben ik ongesteld geworden. Alsnog over 2 weken testen of wachten tot de volgende menstruatie uit blijft?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2018 om 12:54Ik zou voor de zekerheid toch maar over 2 weken testen
ReagerenTessa23 juni 2018 om 20:06Hallo,
gelukkig ben ik ongesteld geworden. Ik had nog één vraagje. Ben je na je tweede stop week weer beschermd ?
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2018 om 00:46Dan ben je weer beschermd
Reagerenpip26 juni 2018 om 13:28Kan je ongeteld worden. Maar je bent al zwanger.
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 13:40In principe niet.
Reageren