Zoeken Vraag het forum

Zwanger?!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Door heel veel stress en drukte ben ik de afgelopen maand pillen vergeten. Dat begon in de eerste week. Ik ben begonnen met de pil op maandag. Vanaf zaterdag tot woensdag geen pil ingenomen, woensdag alsnog de vergeten pillen ingenomen. Daarna weer vergeten in te nemen en zaterdag de pil weer ingenomen (donderdag tm zaterdag). Dus ik ben zowel in week 1 als in week 2 slordig geweest met de pil. Dat weekend seks gehad, onveilig. Over 2 weken zou ik dan weer ongesteld moeten worden.

Ik weet dat het niet slim is allemaal en dat ik beter op had moeten letten. Maar ik kan pas testen over minimaal 2 weken. Hierbij toch de vraag: hoe groot is de kans op zwangerschap?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De is een kans op zwangerschap. Maar hoe groot? Geen idee. testen kun je 2 weken na de seks

Reageren
    Tassa

hooi, ik heb een vraagje. Ik had een iets meer dan maand geleden de Morning-afterpil ingenomen. En ben toen begonnen met mijn anticonceptiepil. en heb in die weken dat ik de pil slikte wel 1x sex gehad. Niet lang had er niet zo veel zin in :(.. maar is de kans groot op dat ik op een zwangerschap op loop? ik ben nu gestopt met mijn pil. Ik moet nu ongesteld worden. Mijn laatste pil heb ik geslikt was  op een maandag.

Graag hoop ik van u

Reageren
    John (moderator)

” Ik had een iets meer dan maand geleden de Morning-afterpil ingenomen. En ben toen begonnen met mijn anticonceptiepil.”:
    Ben je op de eerste dag van je menstruatie met de pil gestart?

Reageren
    Anoniem

vandaag ineens bloed in de mn onderbroek?! Bruin van kleur.. maar ik zou over 2 weken pas ongesteld moeten worden.. wat kan dit zijn?!

Reageren
    John (moderator)

Dat is in de regel nog wat oud bloed van de vorige menstruatie dat nog uit de baarmoeder komt. Eigenlijk een vrij normaal verschijnsel. Als je de pil gebruikt van kan door de pil komen, maar ook door de eisprong als je de pil net gebruikt. De eisprong is ongeveer 2 weken voor je menstruatie

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie.

ik heb afgelopen weekend seks gehad, daarvoor wel pillen vergeten en na het weekend ook niets meer geslikt. ik heb de pil dus 2 weken (onregelmatig) geslikt. Misschien is het gewoon een vervroegde menstruatie? Ik ga helemaal stoppen met de pil en een andere anticonceptie proberen.

Maar de kans op zwangerschap is nihil lijkt me?!

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil zo gebruikt, zou ik de kans op zwangerschap zeker niet nihil willen noemen

Reageren
    Anoniem

Maar wanneer kan ik me dan het beste testen op zwangerschap? Want nu ben ik ongesteld geworden.  Alsnog over 2 weken testen of wachten tot de volgende menstruatie uit blijft?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou voor de zekerheid toch maar over 2 weken testen

Reageren
    Tessa

Hallo,

gelukkig ben ik ongesteld geworden. Ik had nog één vraagje. Ben je na je tweede stop week weer beschermd ?

Reageren
    John (moderator)

Dan ben je weer beschermd

Reageren
    pip

Kan je ongeteld worden. Maar je bent al zwanger.

Reageren
    John (moderator)

In principe niet.

Reageren
Reageer op: Zwanger?!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.