Zoeken Vraag het forum

Zwanger of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roodkapje

Ik heb een vraagje.

Op 19 april was mijn laatste dag van mijn ongesteldheid. Na 2 weken ben ik weer begonnen met de pil. (lange stopweek, maar geen seks gehad)
    In de week van 1 mei ( ergens in het begin ) ben ik begonnen met de pil. Ik ben toen 1 pil vergeten, maar heb deze niet ingehaald. Kwam er te laat achter.

De week erna heb ik onveilig seks gehad en diezelfde dag ben ik de pil weer vergeten in te nemen. Ik ben toen maar gestopt met de pil. Omdat ik het toch iedere keer vergeet. Vandaag ben ik ongesteld geworden ( 3 dagen na onveilig seks te hebben gehad )

Is het mogelijk dat ik zwanger kan zijn? Ik neem aan dat ik ongesteld ben doordat ik gestopt ben met de pil? Stel dat ik zwanger zou zijn van de onveilige seks van 12 mei dan kan mijn lichaam dit niet zo snel verwerken toch..

14 reacties
    Reageren
    Roodkapje

Trouwens: ik heb de pil dus niet eens 2 weken ingenomen in totaal.

Reageren
    John (moderator)

Er is een kans dat je zwanger bent.. een kleine kans..

Reageren
    Roodkapje

Okee kan je me meer uitleggen waarom je denkt dat het een kleine kans is?

Ik zie op het internet staan dat het niet betrouwbaar is als je gestopt bent met de pil binnen 14 dagen. Dus ik snap het niet.

Reageren
    John (moderator)

Heel simpel: omdat je ongesteld bent geworden

Maar helemaal zeker kun je pas zijn als je over 2 weken een  zwangerschapstest doet

Reageren
    Roodkapje

Oooh dus als ik wel zwanger zou zijn dan zou ik niet ongesteld worden na 3 dagen. Ik dacht dat mijn lichaam dat niet zo snel kon verwerken haha.

Bedankt! Ik ga voor de zekerheid toch testen, maar ben wel gerustgesteld.

Nog 1 klein vraagje, op de dag dat ik onveilig seks heb gehad was ik de pil vergeten, stel dat ik de volgende dag wel verder was gegaan met de pil, was het dan anders geweest?

Reageren
    John (moderator)

Nee dan was het niet anders geweest.

Reageren
    een nerveusje

Mijn dochter is in de derde week haar pil vergeten. Dus stel Zondag geslikt Maandag helemaal niet Dinsdagochtend en dinsdag avond wel. Wat is het risico ? Ze heeft in haar derde week ook gemeenschap gehad. Daarna was ze drie dagen overtijd en twee dagen licht bloedverlies

Reageren
    John (moderator)

De bijsluiter lezen kan soms heel verhelderend zijn…. Er is kans op zwangerschap..
    Ze had na het vergeten van de pil meteen een stopweek moeten starten of zonder stopweek door moeten gaan met een nieuwe strip.

Reageren
    nerveusje

Daar waren we al bang voor. Ik begrijp ook helemaal niets van die 12 of 36 uur. Maar mocht het zo zijn we steunen haar wel

Reageren
    John (moderator)

Tussen het innemen van 2 pillen, mogen niet meer dan 36 uur zitten, Dat komt dan overeen met 12 uur na het oorspronkelijke tijdstip waarop de pil genomen had moeten worden. Het is wel heel fijn om te horen dat jullie je dochter steunen als het zo mocht zijn !!!!!

Reageren
    Nerveusje

Ze heeft 2 maart haar laatste pil geslikt. Nu had ze gisteren als ze de pil had doorgeslikt haar menstruatie moeten hebben. Kan vandaag ook nog natuurlijk. Heeft het stoppen van de pil ook te maken met haar te late menstruatie. Het lijf doet rare dingen. En wanneer is het beste om een test te doen. Alvastbedanktvoor het beantwoorden

Reageren
    John (moderator)

“Nu had ze gisteren als ze de pil had doorgeslikt haar menstruatie moeten hebben. Kan vandaag ook nog natuurlijk. Heeft het stoppen van de pil ook te maken met haar te late menstruatie.”       Je moet niet uitgaan van de menstruatiedag  wanneer ze de pil zou hebben doorgeslikt…. Als ze met de pil is gestopt, kunnen de menstruaties de eerste maanden nog wel onregelmatig zijn.

Testen kan nou.

Reageren
    Nerveusje

Dus dat ze geen pil slikt heeft dat niet met de menstruatie te maken. Dan is ze evengoed overtijd.  Ook heeft ze troebele urine met witte velletjes vlokjes erin. Ze heeft geen gemeenschap gehad na haar laatste lichte bloeding. Omdat hij in Engeland woont . Sorry voor de vele vragen ze is ook nog jong.

Reageren
    John (moderator)

Natuurlijk zal het stoppen van de pil met de menstruatie te  maken hebben. Dat schreef ik net.  “Als ze met de pil is gestopt, kunnen de menstruaties de eerste maanden nog wel onregelmatig zijn.”

Ze heeft ook nog een bloeding gehad. Weliswaar maar 2 dagen maar toch… Je kunt op dit moment niet zeggen of ze overtijd is….

Laat haar nou maar een zwangerschapstest doen. Anders blijft het gissen en raden

Reageren
Reageer op: Zwanger of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.