- Koen7 november 2017 om 18:30
Hallo allemaal!
Ik heb sinds kort een vriendin en zij slikt de pil. Nu hebben wij (zoals langzamerhand wel als normaal beschouwd kan worden) regelmatig seks. Aan het begin van onze relatie (1.5 maand geleden) gewoon zonder condoom, echter schoot bij mij de angst erin en doen we het sinds kort toch met condoom (double dutch). Mijn vriendin is ondertussen in dr 2 stopweken gewoon ongesteld geworden.
Toch blijf ik de angst houden dat mijn vriendin toch zwanger zou zijn. Ik word al angstig om het moment dat zij mij verteld dat ze erg vermoeid is en dus overdag wel eens slaapt. In principe doen we alles goed en wijst alles erop dat ze niet zwanger is, alleen blijf ik angstig. Hebben meerdere heren hier last van? En is mijn angst terrecht? Ik heb overigens al met haar gesproken om een test te doen, maar dit is er nog niet van gekomen.
7 reactiesReagerenKoen7 november 2017 om 18:31ik moet hierbij toevoegen dat mijn vriendin de pil altijd juist heeft geslikt en ik dit ook een soort van controleer.
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2017 om 18:43Als je vriendin die pil goed gebruikt en er geen vergeet, is er gen enkele reden om te denken dat ze zwanger zou kunnen zijn. En zeker als telkens haar bloedingen in de stopweek krijgt. De pil is het meest betrouwbare anticonceptiemiddel.
Dit is toch een ongegronde angst, die alleen maar tussen je oren zit.
ReagerenKoen7 november 2017 om 18:55dankjewel @tremor!
Het is denk ik een kwestie van vertrouwen en een stukje controle die er bij mij mogelijk moet zijn…
Mijn vriendin neemt de pil netjes elke dag (houdt ze bij in een app) echter verschilt de tijd waarop ze hem neemt nog wel eens. Dit gaat dan over soms een uurtje a 2 uurtjes later dan ‘normaal’. Nu heb ik uiteraard al research gedaan en is dit niet erg, maarja toch blijf ik dit als een soort uitgangspunt houden.
Ik denk inderdaad dat het tussen mijn oren zit want mn vriendin blijft er erg rustig onder en steunt me gelukkig wel met deze angst.
ReagerenJohn (moderator)
7 november 2017 om 19:05Controle en vertrouwen….  Als je dit met de pil doet, dan zul je dat ook wel met andere dingen doen denk ik zo…  Kijk uit dat je het niet overdrijft.. relaties kunnen hier heel makkelijk op stuk lopen…
ReagerenKoen7 november 2017 om 19:14Anoniem29 juni 2021 om 20:46Jesus wat een controlfreak ben jij. Ben al opgedroogd toen ik de titel las.
Reageren