Zoeken Vraag het forum

Angst zwangerschap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Isa

Ik heb een extreme angst om zwanger te worden. Ik ben 17 en heb 1.5 jaar een vaste vriend.
    Ik weet dat veel jonge meisjes bang zijn om zwanger te worden, maar het is wel echt extreem bij mij. Paniekaanvallen, slapeloze nachten, licht in hoofd en bijna flauwvallen door de angst.

Jullie zouden waarschijnlijk zeggen ‘oh doe het dan veilig’… trust me, we do.
    Ik neem de pil heel consequent in + we gebruiken een condoom.
    Nu zijn er maanden dat de angst meer is dan anders en dat is nu weer het geval.

Begin augustus (1-3 aug) heb ik elke ochtend diarree gehad door het laxeermiddel dat ik 3 dagen moest nemen van de dokter (dat nam ik dan voor het slapen, net zoals mijn pil). Maar de diarree was altijd meer als 4u nadat ik de pil nam. Maar blijkbaar werkt de pil ook niet wanneer je meerdere dagen aan een stuk diarree hebt, ookal is het telkens 4u na inname.
    Ook 9 augustus had ik in de ochtend diarree omdat ik de avond van 8 augustus nog eens een laxeerpilletje had genomen.

Ik heb 9 augustus ook seks gehad. Met condoom en ook de pil maarja die werkte blijkbaar niet dan door de diarree.
    Toen had ik 18-23 augustus mijn regels in de stopweek (die waren veel minder dan normaal, in juli was dit ook, wat ik ook heel raar vind)
    24 augustus ook seks gehad, ook condoom en de pil.
    Nu 9 september ook seks en ook condoom en pil.
    Na de seks zat bij alle keren, alle sperma goed in de condoom, dus niet gescheurd maar he ik denk dan “wie weet een klein scheurtje dat we niet zagen”

Nu ben ik bang dat ik 9 augustus en 24 augustus niet beschermd was door die diarree en maak ik me weer extreme zorgen.
    Heb gisteren ochtend (11 sept) een Kruidvat early test gedaan en was negatief.

Wat denken jullie? Kan het dat ik zwanger ben of maak ik mezelf weer gek?

3 reacties
    Reageren
    Suus

Ik denk dat je jezelf gek maakt.

Je hebt toch een test gedaan?

Reageren
    Isa

Klopt, maar is het niet te vroeg om te testen?

de test kan kloppen voor 9 auhustus want dat is meer als een maand geleden.

maar de test is nog niet betrouwbaar voor 24 augustus en 9 september, toch?

bedankt voor je snelle antwoord trouwens

Reageren
    Isa

Of zijn die testen wel al betrouwbaar?
    ik denk van niet dus wanneer kan ik nog eens testen om zeker te zijn?

ik snap niet goed wanneer je kan testen wanneer je aan de pil bent

Reageren
Reageer op: Angst zwangerschap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.