Zoeken Vraag het forum

Test

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Geer

Goedenavond,

Ik zit te twijfelen of ik zwanger ben of niet, ik word al drie maanden nog maar een dag een klein beetje ongesteld en ik weet niet of dit ongesteld is, het gebeurd in mijn stopweek want ik gebruik de pil.

Nu heb ik een test gedaan maar laatste keer dat ik sex heb gehad is vier maanden geleden, is deze test nog reëel?

Alvast bedankt.

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil gebruikt, kunnen de menstruaties gaan afnemen. Dat komt dan omdat je baarmoederslijmvlies onvoldoende aangroeit.

Je zou in ieder geval een positieve test moeten hebben gehad.

Reageren
    Geer

Maar het niet mogelijk dat de test negatief is omdat ik al eventueel 4 maanden zwanger zou zijn. En ik gebruik de pil nu 3 jaar kan dit dan opeens zo zijn?

Reageren
    John (moderator)

Nee, je HCG waarde is dan  nog steeds hoog genoeg om een positieve test te krijgen

Reageren
    Geer

Oke dit stelt me gerust… bedankt voor je reactie, moet ik met de klacht van het menstrueren naar de huisarts of is dit niet ernstig?

Reageren
    John (moderator)

Het is niet ernstig, maar je kunt het met je huisarts bespreken. Misschien is het goed om een lichtere pil te gebruiken.

Reageren
    Geer

Sorry dat ik zo door vraag maar ik ben er echt heel onzeker over…

Kan het opeens zijn dat ik last heb van mijn pil terwijl ik deze al drie jaar gebruik?

Reageren
    John (moderator)

Ja, hoe langer je ze neemt hoe minder aangroei je naarmate de tijd verstrijkt krijgt

Reageren
    Geer

aah top egt super bedankt voor je (snelle) reactie

Reageren
Reageer op: Test
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.