- Geer25 mei 2017 om 23:46
Goedenavond,
Ik zit te twijfelen of ik zwanger ben of niet, ik word al drie maanden nog maar een dag een klein beetje ongesteld en ik weet niet of dit ongesteld is, het gebeurd in mijn stopweek want ik gebruik de pil.
Nu heb ik een test gedaan maar laatste keer dat ik sex heb gehad is vier maanden geleden, is deze test nog reëel?
Alvast bedankt.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 mei 2017 om 23:58Als je de pil gebruikt, kunnen de menstruaties gaan afnemen. Dat komt dan omdat je baarmoederslijmvlies onvoldoende aangroeit.
Je zou in ieder geval een positieve test moeten hebben gehad.
ReagerenGeer26 mei 2017 om 00:00Maar het niet mogelijk dat de test negatief is omdat ik al eventueel 4 maanden zwanger zou zijn. En ik gebruik de pil nu 3 jaar kan dit dan opeens zo zijn?
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2017 om 00:04Nee, je HCG waarde is dan  nog steeds hoog genoeg om een positieve test te krijgen
ReagerenGeer26 mei 2017 om 00:06Oke dit stelt me gerust… bedankt voor je reactie, moet ik met de klacht van het menstrueren naar de huisarts of is dit niet ernstig?
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2017 om 00:08Het is niet ernstig, maar je kunt het met je huisarts bespreken. Misschien is het goed om een lichtere pil te gebruiken.
ReagerenGeer26 mei 2017 om 00:12Sorry dat ik zo door vraag maar ik ben er echt heel onzeker over…
Kan het opeens zijn dat ik last heb van mijn pil terwijl ik deze al drie jaar gebruik?
ReagerenJohn (moderator)
26 mei 2017 om 00:16Ja, hoe langer je ze neemt hoe minder aangroei je naarmate de tijd verstrijkt krijgt
ReagerenGeer26 mei 2017 om 00:17aah top egt super bedankt voor je (snelle) reactie
Reageren