- Rachel13 februari 2017 om 00:50
Hallo allemaal. Ik heb een vraag. Ik heb vandaag onbeschermde seks gehad op de laatste dag van mijn menstruatie. Nou heeft het maar zeer kort geduurd en hij is ook niet in mij klaargekomen. Ik ben begonnen met de pil en ik heb vanavond de 4e pil ongenomen. Is er een kans dat ik nu zwanger raak of is die nihil? Heb verschillende sites bekeken maar er zijn teveel verschillende antwoorden.
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 01:21Ben je op de eerste dag van de menstruatie met de pil begonnen?
ReagerenRachel13 februari 2017 om 10:45Nee op de 3e!
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 11:26Dan is de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar en is er een kleine kans op zwangerschap. Ik neem toch aan dat ze dit bij de apotheek of de huisarts ook hadden verteld…daarnaast staat dat ook in de bijsluiter.
Je zou dus z.s.m. de morning after pil moeten gebruiken. Je moet er dan ook rekening mee houden, dat de pil dus niet meer betrouwbaar is tot na de volgende stopweek.
ReagerenCatootje13 februari 2017 om 11:44Het ligt er een beetje aan hoe lang je menstruatie duurt. Duurt die maar 3 of 4 dagen dan is het nog een redelijke tijd tot aan de eisprong; duurt je menstruatie 7 dagen dan zit je al dichter bij je eisprong. Ligt ook aan je eigen cyclus, hoe lang die duurt. Dat ie niet in je is klaargekomen maakt de kans erg klein.
ReagerenRachel13 februari 2017 om 11:51Ja ik weet niet hoelang mijn cyclus duurt aangezien ik ben overgestapt van een spiraal naar de pil. Ik heb gewacht tot ik weer menstrueerde en toen de pil aangevraagd.
ReagerenRachel13 februari 2017 om 17:34Bedankt in ieder geval voor het reageren. Ik heb toch een morning after pil gekocht en gelijk geslikt vandaag. Nu zal het goed moeten gaan.
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 17:39Houdt er wel rekening mee, dat de pil nu niet meer betrouwbaar is tot na de volgende stopweek.
ReagerenRachel13 februari 2017 om 20:19dat heeft de apotheker mijn ook verteld inderdaad. Ik heb alleen een speciale pil zonder oestrogeen, en deze pil heeft geen stopweek. Dus ik slik gelijk een nieuwe strip door elke keer. Dit omdat ik anders erg last heb van stemmingswisselingen. Deze pil is ook om uit te proberen of ik hier wel tegen kan!
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 20:40Welke pil heb je?
ReagerenRachel14 februari 2017 om 11:18Ik heb de Desogestrel Aurobindo 0,075mg
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2017 om 11:38Dan raad ik aan om geen onbeschermde seks te hebben totdat je met de nieuwe strip begint.
ReagerenRachel14 februari 2017 om 13:31Was ik ook niet meer van plan! Bedankt voor het reageren en de informatie.
Reageren