Zoeken Vraag het forum

Migraine en zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cin

Hoihoi
    Ik ben 9 weken zwanger en heb voor het eerst sinds lange tijd een heftige migraine aanval. Ik neem normaal sumatriptan, mag ik die nu ook innemen? Sommige sites zeggen van wel en andere niet. Hebben jullie tips om de pijn te verzachten?
    Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Bij gebruik door de mens, zijn er onvoldoende gegevens. Bij dieren zijn er geen aanwijzingen voor schadelijkheid, peri- noch postnataal. Post-marketing gegevens over gebruik door > 1000 vrouwen tijdens het 1e trimester, wijzen niet op een toegenomen kans op congenitale defecten.
    Ik zou het in ieder geval eerst overleggen met de VK of de Huisarts alvorens je het gebruikt.
    Het enige alternatief dat zonder problemen kan worden gebruikt is paracetamol

Reageren
Reageer op: Migraine en zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.