- Anoniem11 mei 2016 om 13:16
Hoi graag wil ik wat advies,
Wij zijn nu bijna een jaar bezig met zwanger worden en het wil maar niet lukken. wij zijn beiden 29 jaar. na onderzoek is gebleken dat mijn baarmoeder en eierstokken prima functioneren.
Maar waarom wil het dan niet lukken? ik denk niet dat het aan zijn zwemmers ligt want het is een sportieve gezonde man die haast nooit ziek is.
Ik heb volgende maand een gesprek bij de huisarts om verder opties te bespreken.
Want kan ik zoal nog meer aan de huisarts vragen?
zou het endometriose kunnen zijn? ik kan er niet veel van vinden op het internet maar ik heb wel extreme pijn tijdens de menstruatie.
Ben eigenlijk een beetje ten einde raad omdat de kinderwens steeds groter wordt, en ik steeds ouder..
ik heb een prima cyclus, schommelt tussen de 24 en 28 dagen.
komt iemand dit bekend voor? of enige tips?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2016 om 15:09[quote]ik denk niet dat het aan zijn zwemmers ligt want het is een sportieve gezonde man die haast nooit ziek is.[/quote] Dat is niet altijd een garantie voor goede zwemmers…
Kijk eens naar onderstaande link
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/148862-wij-willen-een-baby.htmlJe kunt vragen om een vruchtbaarheidsonderzoek bij jullie beiden…
ReagerenAnoniem11 mei 2016 om 20:03Ik heb eerder een miskraam gehad dus we kunnen beiden kindjes krijgen. Denk niet dat het daaraan ligt maar weet ook niet waar het wel aan ligt! Hormonen? Zou het zo moeten zijn dat ik mn hormonen moet laten onderzoeken? Of dat wel op peil blijft?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2016 om 20:25Als je al zo lang bezig bent om zwanger te raken en er eerder een miskraam is geweest, denk dat het toch goed om naar de gynaecoloog te gaan.
ReagerenAnoniem11 mei 2016 om 21:19Het is zo vreemd de gyn die zei dat alles goed is en dat het waarschijnlijk dikke pech is geweest en dat ik het tijd moet geven. Ik vind het zo raar omdat ik gewoon het gevoel heb dat ik weggestuurd word zonder dat er echt wordt geluisterd naar mij. Vandaar dat ik maar zelf op onderzoek ga. Ik denk dat ik mijn ha ga vragen om een hormoononderzoek zou dat helpen? Extra hormonen in te nemen? Bijv clomid voor een eisprong en ustregan voor na de eisprong?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2016 om 21:54Het is de vraag of dat nodig is.. De gynaecoloog kan zien of je eierstokken in orde zijn en kan ook zijn of eicellen rijpen en er eisprongen plaats vinden. Maar met een enkel onderzoek gaat dat lukken.
Ga naar de huisarts en vraag een nieuwe verwijzing voor een second opinion en ga naar een andere gynaecoloog in een ander ziekenhuis.
Reageren