Zoeken Vraag het forum

Positieve ovulatietest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik gebruik nu een week ovulatietesten en ze werden ook steeds donkerder en ik heb vandaag in de middag getest en de streep was even donker.

Gister avond hebben we seks gehad. Hoe groot is de kans ? Of moeten we nog een keer

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je graag zwanger wilt worden, zullen jullie toch iets meer je best moeten doen. Als je in de vruchtbare periode maar een keer seks moet het toch wel een toevalstreffer zijn.
    Het beste is om in de vruchtbare periode ( ongeveer 1 week) om de andere dag seks te hebben. Dat heb je de meeste kans op zwangerschap. Lijkt me toch geen straf……

Reageren
    Anoniem

Nee zeker geen straf! Maar ik heb vanmiddag dus positief getest en als we om de dag moeten dan zou het dus morgen weer kunnen maar dan ben ik toch te laat ?

Reageren
    John (moderator)

Hoe lang is de cyclus van je menstruatie?
    Wanneer was de eerste dag van de laatste menstruatie?

Wanneer de ovulatietest een LH piek heeft gedetecteerd, zal de test positief zijn. De ovulatie volgt tussen de 24 tot 36 uur na de positieve ovulatietest. Dus de eisprong moet nog komen.
    Ik zou dus toch nog maar even de 2 komende dagen klussen

Reageren
    Anoniem

Op 17 maart werd ik ongesteld. Mijn cyclus zit nu rond de 26 a 28 dagen. Volgens mijn Apje zou de eisprong vandaag zijn, maar die kan dus elk moment komen. Dus morgen heeft meer zin als vandaag ? 🙂

Reageren
    John (moderator)

Vandaag is in principe ook goed, sperma kan tot 3 dagen overleven.. maar om toch meer kans te hebben is het beter om morgen en overmorgen ook te klussen.

Met een cyclus tussen 26-28 dagen, valt de eisprong tussen de 9de en 16de dag van de cyclus. Voor maart dus tussen 26 maart en 1 april. De precieze dag is nooit goed te bepalen. De vruchtbare periode is wat ruim genomen omdat je menstruatie varieert tussen 26 en 28 dagen.
    Om de kans zo groot mogelijk te maken, start je dus met klussen op de 9de dag en dan om de dag tot aan de 16de dag. Het geld van de ovulatietesten kun je dan sparen.

Reageren
    Anoniem

Vanavond gaat er waarschijnlijk niet van komen. We hebben morgen avond wel tijd.

Ik moet ook zeggen ( Had net te weinig tijd om te reageren ) we hebben het afgelopen donderdag, zaterdag ochtend en dan gister avond gedaan. Het is geen moetje voor ons als het niet lukt is geen ramp maar met morgen erbij lijkt me wel genoeg toch ?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou genoeg kunnen zijn

Reageren
Reageer op: Positieve ovulatietest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.