- Anoniem4 augustus 2015 om 17:41
Hallo, ik heb een goeie drie uur geleden seks gehad met mijn vriendin, die vanochtend diarree heeft gehad. Ze heeft voor haar stoelgang nog de pil geslikt, en een half uur later haar behoefte gedaan. Tijdens de seks is de condoom afgegleden. Nu zijn we beide een beetje panisch en bang voor zwangerschap. Waarschijnlijk is er een klein beetje voorvocht in haar vagina gekomen. Ik ben niet klaar gekomen, en heb zo’n 20 uren hiervoor ook geen seks gehad. Wat moeten we doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2015 om 20:06In welke week van de strip zit ze?
Als het de tweede week van de strip is, is het geen probleem.
Reageren
Is het de eerste week, dan moet ze meteen een nieuwe pil nemen.
Is het de derde week dan gewoon de strip afmaken en zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip, of nu gelijk een stopweek inlassen.Anoniem4 augustus 2015 om 20:15Ze zit in de tweede week (morgen vroeg pil 9). Er is dus een klein beetje voorvocht in haar vagina gekomen, en na wat onderzoek, blijkt dat voorvocht niet een hele hoge kans geeft op zwangerschap.
ReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2015 om 21:00Het is dus helemaal geen probleem. Het vergeten van de pil in de tweede week geeft geen risico’s op zwangerschap.
Reageren
Daarnaast is het inderdaad zo dat in voorvocht in principe geen levende spermacellen zitten.