Zoeken Vraag het forum

Voorvocht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn vriendje en ik hebben steeds sex zonder condoom. Ik slik de pil niet alleen als hij merkt dat hij klaar komt haalt hij zijn penis uit mijn vagina en komt hij klaar op mijn buik. Is er toch kans dat ik zwanger word door voorvocht? Dat is inprinciepe toch niet waar?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is een zeer onverstandige manier.
    Ca. 40% van de zwangere vrouwen die deze manier gebruiken zijn dus toch zwanger geraakt. Je kunt er gewoon op wachten dat het een keer mis gaat.

Reageren
    Anoniem

Dat klopt. Voor die andere keren heb ik allemaal de map geslikt en voor 1 keer niet. Maar in voorvocht zitten toch geen levende sperma cellen om zwanger te raken?

Reageren
    Anoniem

Ik dacht dat de kans on zwanger te raken heeeeel klein is? Omdat er gezegd wordt dat er geen spermacellen in voorvocht zitten?

Reageren
    Anoniem

Is het verstandig om de map nog 1 keer te slikken? Het is nog geen 3 dagen geleden.

Reageren
    John (moderator)

Binnen 72 uur kun je de map gebruiken.
    Maar het is toch echt niet de bedoeling om de MAP regelmatig te gebruiken als vervanging van een voorbehoedsmiddel. Je helpt zo je hele hormoonstelsel om zeep.

Ga aan de pil of gebruik een condoom.

Reageren
    Anoniem

Dat snap ik zeker. Ik heb met mijn moeder vanochtend de pil gehaald zodra ik ongesteld word ga ik die gebruiken! Bedankt voor alles

Reageren
    John (moderator)

Dat is een wijs besluit! 😉

Graag gedaan.

Reageren
Reageer op: Voorvocht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.