- Anoniem4 februari 2015 om 11:24
Hoi, ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik zit hier al een hele tijd mee..
Sinds ik een jaar of 15 ben, wil ik al super graag zwanger worden, maar ik weet dat dit totaal niet verstandig is.
Nu ben ik inmiddels 18 jaar, en ik heb al 1,5 jaar een vriend, die net zo graag kinderen wilt als mij.. Hoewel ik het dus super graag wil, de gedachte achtervolgt mij nu dus al 3 jaar..
Nu hebben we besloten om het te proberen als we ons diploma hebben, en dan ben ik inmiddels 20 jaar..
Is dat nog steeds te jong? Moet ik help zoeken voor deze gedachtes of is het veel voorkomend?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2015 om 15:36Het komt wel vaker voor. In veel gevallen wordt het hebben van een baby geromantiseerd. Er wordt nagenoeg alleen maar gekeken naar de leuke kanten van het hebben van een baby. Er zijn echter ook andere kanten: het is een hele verantwoordelijkheid en het beperkt je nogal in je doen en laten. Het is iets om heel goed over na te denken. Zet eens alle dingen op een rijtje de voor’s en tegen’s. Denk ook eens na wat je met je diploma gaat doen als je een baby hebt.
ReagerenAnoniem4 februari 2015 om 21:30Beste Tandor,
Reageren
Bedankt voor je berichtje!
U heeft zeker voor 90% gelijk, ik romantiseer het hebben van een baby wel een beetje, maar ik weet ook door kennissen en familie dat het flink fout kan gaan.. Ook weet ik dat het heel veel zorg is, en voor je hele leven lang.
Alleen het is af een toe een beetje psychisch zeg maar.. Dat ik moet huilen als ik een gelukkig gezin zie, of een moeder met haar kindje..
Ik wil het zo graag maar ik ben nog te jong en dat doet me echt pijn..
Komt het echt vaker voor dat een meisje van 18 geobsedeerd is met het krijgen van een gezin? (het is niet dat ik uit huis wil ofzo, heb een geweldige band met mijn moeder)John (moderator)
4 februari 2015 om 23:20Het komt vooral voor bij meisjes die dus nog wat jonger zijn, net zoals bij jou. Rond 14-15 jaar. Dat zijn van die moeder gevoelens en zorg gevoelens die meisje vooral hebben. En natuurlijk het romantiseren.
Daarmee zeg ik niet dat je met 20 jaar geen goede moeder zou kunnen zijn. Het is alleen iets om heel goed over na te denken. Je moet er namelijk heel veel dingen voor laten.
Een baby is natuurlijk geweldig. Daar kun je zo lekker mee knuffelen, ze lekker badderen, mooie kleertjes aantrekken enz. Maar ze blijven geen baby.Daarnaast heb je nog je opleiding. Dan heb je je diploma en dan? Ga je werken? Breng je de baby de hele dag weg naar iemand anders? Ga je niet werken, kun je dat financieel dan wel opbrengen? Een eigen woning met alles wat daar bij hoort?
Reageren
Allemaal dingen waar je heel goed over na moet denken.