Zoeken Vraag het forum

onveilige seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Mijn vriendin en ik hebben op 30 december onveilige seks gehad. Ik heb geen zaadlozing in haar vagina gehad. Ze was van 14 tot en met 20 december ongesteld. Een app geeft aan dat ze 1 januari voor het eerst vruchtbaar zou zijn en 6 januari haar ovulatie zou hebben. We weten wel dat dit kan afwijken. Is het nodig en verstandig om een morning after pil te halen? Als ze hem inneemt vandaag is dat de 3e dag, maar we hebben uitgerekend dat ze, als we de pil kopen, hem ongeveer na 68/70 uur zou innemen. Is dit wel betrouwbaar?

17 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als ze een cyclus heeft van 34 to 37 dagen zou die app misschien kunnen kloppen.
    Die Morning After Pil hadden jullie eigenlijk de 31ste moeten gaan halen. Hoe eerder je ze inneemt hoe betrouwbaarder. Als je ze na 48 uur neemt is de betrouwbaarheid nog maar 58%.
    Maar als er geen zaadlozing is geweest, is de kans op een zwangerschap erg klein. Tenzij jij kort ervoor een zaadlozing zou hebben gehad en niet meer plassen bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Ik heb kort ervoor geen zaadlozing gehad, maar we hebben ervoor wel elkaar gemastrubeerd (maar geen zaadlozing) Ik weet niet of dit ook effect kan hebben op zaadcellen bij voorvocht?

Reageren
    John (moderator)

Nou nee. In principe niet. Tenzij je met masturberen op het punt stond om klaar te gaan komen. Voor alle zekerheid dan toch maar die MAP. Maar dan wel zo snel mogelijk

Reageren
    Anoniem

Ze heeft na 68 uur de MAP ingenomen, bij de apotheek zeiden ze dat het in principe nog gewoon werkt dan. Hier ga ik ook van uit. Ik neem aan dat de kans nihil is dat ze zwnager is, aangezien het binnen de 72 uur is en er alleen voorvocht bij is gekomen?

Reageren
    John (moderator)

Nihil is een uitspraak die ik niet durf te doen.
    Hoe later de MAP wordt genomen, hoe minder de betrouwbaarheid. Maar ik acht de kans uiterst klein.

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Volgens een app heeft ze vandaag haar ovulatie, ze heeft wel buikpijn. Zou dat daardoor komen? En hoelang duurt het voordat de eicel zich gaat innestelen na de ovulatie?

Reageren
    Anoniem

Of zou dit ook kunnen komen doordat ze een paar dagen geleden de map heeft ingenomen ?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk eerder dat de klachten door de MAP worden veroorzaakt. Ze zal waarschijnlijk ook een onttrekkingsbloeding krijgen. Daar zal die buikpijn ook wel vandaan komen.
    Jullie moeten je niet laten leiden door die app. Die eisprong is nooit precies vooraf te bepalen.

Reageren
    Anoniem

Ze heeft normaal niet zoveel buikpijn en misselijk enzo. Komt dit dus door de map?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad heel goed door de MAP veroorzaakt worden.

Als jullie aan eventuele zwangerschapsverschijnselen zouden denken kan ik jullie geruststellen. Als je op 30 december seks hebt gehad kan ze daar nu ONMOGELIJK zwangerschapsverschijnselen van hebben.

Reageren
    Anoniem

Bedankt. We zijn alleen bang dat ze misschien toch zwanger raakt. We hebben de pil wel optijd ingemomen en er is alleen voorvocht bijgekomen , dus dan is de kans toch heel klein? En aangezien ze nu misselijk is en veel buikpijn heeft.

Reageren
    John (moderator)

De misselijkheid en de buikpijn is beslist van de MAP of van de stress.
    Ik zal je uitleggen waarom het geen zwangerschapsverschijnselen kunnen zijn.

Zaadcellen hebben [b]2-3[/b] dagen nodig om via de baarmoeder in de eileider te komen en daar een eicel te bevruchten. De bevruchte eicel heeft ongeveer [b]6-9[/b] dagen nodig om via de eileider in de baarmoeder te komen. Dan vindt pas de innesteling plaats. Als de innesteling heeft plaats gevonden en de eicel zit in een vruchtblaasje dat dan ook eerst nog een gevormd moet worden([b]2[/b] dagen), kunnen er daarna pas wat zwangerschapsverschijnselen ontstaan. In de regel in de eerste 3 weken na de innesteling. Als je nou even goed naar de dagen kijkt die vet zijn gedrukt, daarbij uitgaat van de 30ste december, dan zie je dus dat er nog helemaal niets aan de hand kan zijn. Een eventuele bevruchtte eicel is dan nog steeds onderweg. Een innesteling vindt dan in het gunstigste geval pas 10 dagen na de seks plaats

Daarnaast heeft er bij jullie geen zaadlozing plaatsgevonden, zitter er in voorvocht in principe geen levende spermacellen en hebben jullie de morning after pil nog genomen.
    Zwanger raken wordt zo toch wel heel erg moeilijk.

Reageren
    Anoniem

Bedankt! Dus als ik het goed begrijp is ze kortweg gezegd, in principe niet zwanger/zwanger kunnen raken ?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou er zeer verbaasd over zijn in ieder geval….

Reageren
Reageer op: onveilige seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.