- Anoniem14 maart 2014 om 14:24
Hallo,
Ik zit met een klein probleem.
Al enige weken (13 weken) loop ik met het idee dat ik zwanger ben.
Ik ben inmiddels tot twee keer aan toe in het ziekenhuis geweest maar uit de hcg test kwam niet zwanger. Ook is er toen een echo gemaakt maar daar was niks op te zien.Wel heb ik een aantal positieve thuis testen van het huismerk van de Kruitvat in handen gehad.
ze hebben toen in mijn bloed wel een hoge FSH waarde gezien wat hun deed vermoeden dat ik in de vroege overgang zou zijn.
Ook menstrueer ik al een jaar niet door chemo behandeling .Ik vertel me zelf iedere dag dat ik echt niet zwanger kan zijn maar er zijn gewoon dingen die ik niet kan verklaren.
Ben altijd slank geweest, Sinds een paar weken begin ik een buik te krijgen. ik dacht dat ik gewoon dikker aan het worden was dus ben gaan lijnen. nu inmiddels een paar weken later op een streng dieet van komkommer groente en water wordt ik nog steeds dikker. enige plek waar ik aankom is op mijn buik.mijn vriendin vroeg mij gister zelfs of ik haar niet wat moest vertellen….. andere zien het dus ook echt als een typische zwangere buik. ook ben ik erg vermoeid en heb al weken lang last van hoofd pijn. sinds een week of tien kan ik alleen maar slapen. overdag pak ik twee uurtjes extra slaap maar alsnog val ik rond 17.00 uur weer weg. Ben dan gewoon echt op.
ik heb ook een aantal weken geleden anderhalve week veel menstruatie klachten gehad in mijn buik en rug , daarop volgde een paar dagen steken in mijn lies en zijkanten van de buik. die pijnen zijn vanzelf weer weg gegaan , heb nu alleen maar elke dag weer vreselijke pijn in mijn onderrug.
Sinds een paar dagen .. klinkt heel gek heb ik soms een soort van harde buik gevoel. het begint onder in mijn buik bij de schaam streek een soort hard gevoel wat dan omhoog trekt en binnen een paar tellen weer weg ebt. ook voel ik plopjes, ook dit is weer heel appart. ik maakte van de week een grapje van als er dan geen kindje in zit is er wel iets anders wat er zit want ik voel toch heel duidelijk dat er iets gaande is daar binnen. Ja okay , dan lees ik dat het je darmen kunnen zijn maar dit is dan compleet nieuw voor mij. Waar ik nu mee zit is dat ik toch echt heel veel tekenen heb van een zwangerschap maar dat dat dus schijnbaar niet het geval is … dus twee vragen … zijn er inderdaad vrouwen die in een zwangerschap geen HCG aanmaken of om andere reden niet positief testte terwijl ze wel zwanger waren ? en wat kan er anders aan de hand zijn ? Ik maak me toch best zorgen hier om want herken mijn eigen lichaam niet meer. Ik heb al twee kinderen en herken gewoon heel veel van tijdens hun zwangerschappen. Ik weet echt dat het niet kan , alles spreekt tegen maar toch laat het me niet los door alle symptomen. Ik hoop dat er iemand is die dit misschien herkent. ik weet het allemaal even niet meer wat ik moet denken.
groetjes W.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 maart 2014 om 14:56Je schildklier zou een oorzaak kunnen zijn voor een te laag HCG gehalte. Ook als je wel zwanger zou zijn. De symptomen die je hebt kunnen ook andere oorzaken hebben. O.a. de chemokuur. Ga naar de huisarts en laat bloedprikken voor je schildklier.(TSH, T4 en T3) en laat je hormonen en Vit B12 controleren..
ReagerenAnoniem21 september 2018 om 11:27En, was je uiteindelijk zwanger, of toch niet? Hoor het graag, zit met hetzelfde probleem, negatieve bloedtest Hcg, toch wijst voor de rest alles erop dat ik zwanger ben
ReagerenCatootje21 september 2018 om 21:15@Anoniem 21 sept, beter je eigen verhaal vertellen. Degene hierboven had waarschijnlijk klachten door de chemo. Die ontregelt een boel in je lichaam.
Zwangerschapsverschijnselen kunnen ook te maken hebben met het gebruik van hormonale anticonceptie maar ook ontregelden hormonen door andere factoren. Zo bevordert pilgebruik een toestand van oestrogeendominantie, die na het stoppen niet zomaar verdwijnt. Ook bepaalde pijnstillers kunnen je hormonen flink ontregelen.
Reageren