- Jaan23 september 2012 om 20:44
Wie kan mij helpen? Ik ben 33 en sinds mijn 14de altijd onregelmatig ongesteld geweest. Het laatste jaar was het iets regelmatiger, met soms ineens een lange pauze (van 6-9 weken, ipv 4). De laatste keer dat ik flink ongesteld was, was 10 juli. De keer daarna was op 2 september, maar dat was een veel lichtere versie van ongesteld zijn dan ik gewend ben. Minder bloed, minder dagen en minder pijn (wel wat buikpijn op de eerste dag). 5 dagen voor deze laatste ongesteldheid heb ik onveilige seks gehad. Ik dacht dat het geen kwaad zou kunnen na zoveel weken geen menstruatie. Toen ik 5 dagen later ongesteld werd, wist ik zeker dat ik niet zwanger was. Nu, 4 weken later, heb ik echter veel zwangerschapsymptomen: heel moe, opgezette onderbuik, geen eetlust, maagzuur, wisselende stemmingen.
Zou ik zwanger kunnen zijn (en was die laatste ongesteldheid eerder nestelbloeding of schijnmenstruatie) of is dat gezien de cyclus absoluut onmogelijk?
Bedankt!!
2 reactiesReagerenTamara23 september 2012 om 23:25Hoi Jaan,
Met zo’n onregelmatige cyclus zou ik juist nooit onveilige seks hebben! Zoals je inmiddels gemerkt hebt, kan het toch ineens weer gebeuren, dat je ongesteld wordt.
Ik ben zelf nooit zwanger geweest, dus ik kan niet zeggen of de symptomen overeenkomen. Het klinkt erg logisch, maar ik zou toch maar een test aanschaffen. Wie weet beeld je je dingen in.
Dat je alsnog zwanger geworden bent, zou zeer goed kunnen. Wanneer ik mijn stopweek met de pil inlas, duurt het zo’n 4 dagen voor ik echt bloed. Wellicht leg ik nu een raar verband, maar: mijn lichaam doet er dus wat langer over voor het door heeft dat mijn ‘schijnzwangerschap’ over is (wat de pil regelt) en dan begint mijn lichaam het op te schonen.
Het zou kunnen dat je ongesteldheid er wel al aan zat te komen, maar dat dat net gekruist is met de nesteling van een eitje. Het was minder zei je, dus dat kan betekenen dat er wel een eitje genesteld is, maar dat er toch wat oud bloed uitgewerkt moest worden (juli is immers behoorlijk lang geleden).
Ik zou zeggen: koop een test en kom er achter. Ik hoop dat, als je zwanger blijkt te zijn en het kind houd, je een vaste vriend hebt met wie je dit in goede banen kan leiden 🙂
ReagerenKimmie24 september 2012 om 06:42Alleen een test kan uitwijzen of je zwanger bent of niet. Voor de rest blijft het gissen.
Kimmie
Reageren