- Anoniem3 september 2018 om 14:48
Ik heb een vraag,
Namelijk ik heb seks gehad met m’n vriendin de dag na haar menstruatie. Na het opzoeken van, kwam ik erachter dat dit 3 dagen voor een vruchtbare periode is en zaad blijft levend voor 5 dagen.
Nu valt de ovulatie wel 5/6 dagen na de dag dat we seks hebben gehad volgens de foto online. Het zou kunnen dat ze voorvocht binnen heeft gekregen. Maar ik ben niet klaar gekomen in d’r.
We hebben het compleet onveilig gedaan en ik ben een paar keer heel diep gegaan.
Dit klinkt heel dom, is het ook.
Maar ze heeft ook al de MAP ongeveer 6 a 7 weken geleden genomen.Wat moeten we nu doen?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 september 2018 om 15:53Zaadcellen keven gemiddeld 2-3 dagen in het lichaam van de vrouw. De eisprong is tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus, te tellen vanaf de eerste dag van de menstruatie. Bovendien is er geen zaadlozing geweest, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken. Verstandig was het natuurlijk niet om te doen. Het zou ook zomaar een keer mis kunnen gaan
ReagerenCatootje4 september 2018 om 14:25Je zou moeten rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie. De een heeft een menstruatie van 3 dagen; een ander van 7 dagen. Bij een gemiddelde menstruatie van 4 a 5 dagen en een normale cyclus zit je een dag na de menstruatie nog een eindje van de eisprong vandaan. En als je niet bent klaargekomen is de kans ook klein. De map ontregelt je hormoonhuishouding dus als ze die vaker slikt kan je ook niet meer vertrouwen op de normale cyclus. Zelf ook je verantwoordelijkheid nemen. ‘Even erin, om even te voelen’ kan riskant zijn. Voor je het weet kom je toch klaar. En je wil de gezondheid van je vriendin niet op het spel zetten? Dus condoom, pessarium of de pil. Die laatste is overigens ook niet goed voor je gezondheid.
Reageren