- Sjorsje24 juni 2011 om 20:06
Beste,
Ik heb een vraag mijn vriendin denkt dat zij zwanger is, Afgelopen maandag hebben wij onveilige seks gehad alleen was ze de avond ervoor en een paar dagen ervoor 1 vergeten (in totaal 2 maar andere dagen).
Nu is de vraag is de kans erop dat ze zwanger is? ze is namelijk misselijk en heeft buikpijn. Ik ben hier best wel bezorgd om omdat ik 18 ben en me vriendin pas 16.. We hebben tevens geen morning after pil gehaald. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.Met vriendelijke groeten,
Sjors3 reactiesReagerenMirna24 juni 2011 om 20:56Als jouw vriendin de pil vergeten heeft, dan is de pil niet meer betrouwbaar als voorbehoedsmiddel. Jouw vriendin heeft dus een kans dat zij zwanger is geraakt.
Reageren
Ik denk dat het verstandig is als jullie even contact opnemen met de assistente van de huisarts voor een goed medisch advies dat betrekking heeft op jullie specifieke situatie.Sjorsje24 juni 2011 om 21:02Voor dat antwoord was ik dus al bang.. Maar we willen niet dan onze ouders iets weten dus hoe kunnen we dat doen?
Reagerenanoniempje27 juni 2011 om 17:00De huisarts heeft een geheimhoudingsplicht en mag dus niets tegen jullie ouders vertellen. Hiervoor moet je het niet laten!
Wanneer moet zij weer ongesteld worden?Voor een volgende keer toch beter om dubbel safe te doen (pil en condoom) beschermt je meteen tegen SOA’s. Sommige SOA’s kun je onopgemerkt hebben opgelopen en dus ook weer versrpeiden, zonder dat je het weet. Gezien jullie (vermoedelijk) jonge leeftijd is dit wel verstandig.
Reageren