Is mijn vriendin zwanger of niet? Help!

Mijn vriendin en ik hebben op vrijdag middag rond 15:00 onveilige seks gehad. Dit was 2 weken nadat ze ongesteld was geworden. Vandaag komt ze ermee dat ze een harde plek heeft op haar onderbuik boven haar vagina. Nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat ze zwanger is? Ik ben niet in haar klaar gekomen of iets dergelijks. Heeft de Morning after pil nog zin na 82 uur?

Reageren

Als jullie vrijdag seks hebben gehad kan ze nu onmogelijk al zwangerschapsverschijnselen hebben. Ze kan namelijk nog niet zwanger zijn. Zo snel gaat dat namelijk niet. Handig was het niet om onbeschermde seks te hebben. Ze zat wel rond de eisprong. Je vragen zo om moeilijkheden. Als je kort vooraf geen zaadlozing hebt gehad zal het wel niet zo'n vaart lopen.
    De MAP heeft geen zin meer. Daar is het te laat voor.

Reageren

Ten eerste bedankt voor je reactie.
    Hoe lang is kort vooraf een zaadlozing? En wat kunnen wij nog doen om een eventuele zwangerschap te voorkomen? Want wij zitten niet te wachten om ouders te worden op 16 jaar en onze ouders moeten al helemaal niks ervan weten eerlijk gezegd..

Reageren

Verder vraag ik mij af of u een verklaring weet over die harde plek boven haar vagina?

Reageren

Kort vooraf zijn enkele minuten. Dan is het mogelijk dat er nog spermacellen in de urinebuis zijn achtergebleven. Als je daarna nog geplast hebt is dat niet aan de orde. Dus de kans op een zwangerschap is dan erg klein.
    De enige optie om een zwangerschap te voorkomen zou het plaatsen van spiraaltje. Dat kan bij de huisarts.

De harde plek kan ik zo niet verklaren maar met zwanger zijn heeft dat totaal niets te maken.
    Weet je wanneer ze ongesteld moet worden?

Reageren

Over 2 weken ongeveer als het goed is.
    Bedankt voor de snelle reacties, het heeft ons erg geholpen

Reageren

Het zou kunnen zijn dat de "harde"plek door de ovulatie wordt veroorzaakt. 2 weken voor de menstruatie vindt in de regel de ovulatie(eisprong) plaats.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Is mijn vriendin zwanger of niet? Help!

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe