- Manou24 november 2010 om 10:03
Half juli 2010 ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje wilde. Nu heb ik een constante cyclus gehad van 30 dagen en ben nu 5 weken zwanger. 20 oktober 2010 was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid.Zit heel erg in de knoop want na een ruzie heb ik een slippertje gemaakt met me beste vriend dit was op 29 oktober nu hebben we het 2 x achter elkaar gedaan eerste keer met condoom 2e x direct daarna heel stom zonder en hij heeft zich te laat teruggetrokken halverwege. Nu ben ik heel bang dat het misschien van hem is terwijl het volgens berekeningen de kans heel klein zou zijn. Want op 4 november en 5 of 6 weet ik niet meer precies ben ik met mijn vriend samen geweest omdat het weer goed was tussen ons.Nu wil ik graag weten wat de kans is dat het van die ander kan zijn? Wil voor de zekerheid misschien een prenatale vaderschapstest laten doen maar welke gynogoloog wil dat doen zijn er heel veel die dat niet willen alleen daarvoor toch?
Hoop dat je me wat zekerheid kan bieden want zit heel erg in de stress.Groetjes Manou
19 reactiesReagerendokter love24 november 2010 om 14:00ik wil me nergens mee bemoeien hoor
Reageren
maar vind je het wel verstandig om kinderen te nemen?
de relatie is duidelijk niet goed anders ga je niet gelijk vreemd na een ruzie
snap dat eigenlijk helemaal nietManou24 november 2010 om 15:30Hier zit ik natuurlijk niet op te wachten tuurlijk was het stom maar je weet verder helemaal niet hoe het precies in elkaar zit en ik weet zeker dat ik het wil en met hem we zijn ook al 3,5 jaar samen. Ik kan mezelf ook heus wel voor me kop slaan ik dacht dat het echt over was omdat hij dat zo ook zei die avond tuurlijk achteraf omdat hij boos was maar ja ik was ook dronken en verdrietig op dat moment en kon niet goed nadenken. maar aan dit soort reacties heb ik natuurlijk helemaal niks!
ReagerenPers24 november 2010 om 16:09Manou, dit soort onderzoek wordt niet door de verzekering vergoed, en op basis van de indicatie die jij wenst, niet uitgevoerd i.v.m. het risico voor de ongeboren vrucht.
Je kunt een vaderschapstest doen na de geboorte. Deze zijn commercieel verkrijgbaar.
ReagerenManou25 november 2010 om 08:32Bedankt voor je reactie ik ben vandaag naar de huisarts geweest die acht de kans kleiner als 10 procent gelukkig! Hij gaat overleggen met een gynaecoloog wat die ervan zegt dat hoor ik vanmiddag. En ik neem aan dat er vast een gynaecoloog is die het wel doet anders zouden er geen prenatale vaderschapstesten bestaan lijkt mij toch! Dus in afwachting hoop ik op goed nieuws!
ReagerenMoniek25 november 2010 om 12:57Ik vind dat jij enkel aan je eigen belang denkt. Jij hebt, ongeacht wat daar ook de reden voor was, gekozen voor onbeschermde seks met een vriend. Wil jij, door jouw eigen toedoen en voor jouw eigen gemoedsrust, dit ongeboren kindje het risico laten lopen ??? Mooie (aanstaande) moeder ben jij. Schaam je !
En ik ben het met “dokter love” eens. Jij en je relatie zijn geen goede basis om een kind in te laten grootbrengen. Wat ga je de volgende keer doen, als je weer ruzie hebt met je vriend ? Dit is geen voorbeeld voor je kind.
Nee, dit wil jij allemaal niet horen. Op deze woorden zit jij niet te wachten. Maar ik mag jou wijzen op je verantwoordelijkheden die jij ontlopen wil. En jou laten inzien dat de wereld niet alleen om Manou draait.
Jij hebt gekozen om hier op dit forum hulp te vragen. En ik mag reageren zoals ik dat wens. Ik kom op voor jouw ongeboren kind.Ik wens je een gezonde baby toe. En de baby wens ik een moeder toe, die tot inkeer komt en kommert om het belang van haar kindje.
Groetjes Moniek.
ReagerenFleur25 november 2010 om 13:00Hoe ga je dit aan de a.s. vader uitleggen dat de ongeboren telg een medisch risico loopt omdat er een naaldje in zijn nek gestoken wordt omdat jij duidelijkheid wilt?
Het lijkt mij dat dit alleen in overleg met de vader kan geschieden.
Ik moet er niet aan denken dat er iets misgaat bij het prenataal onderzoek, en het was het echt kind van de gewenste vader.
Bestaat er wel een 100% veilig onderzoek dan? Volgens mij niet namelijk.
ReagerenManou25 november 2010 om 13:55@Fluer ja het is lastig maar aan de andere kant is al die stress ook niet goed voor het kindje dat is ook heel slecht! En de kans op een miskraam is heel erg klein anders zou ik het natuurlijk nooit doen en de kans is zelfs zo klein dat ze niet zeker weten dat in de gevallen waarbij de vrouwen een miskraam kregen dit aan de vlokkentest lag waarschijnlijk hadden die vrouwen zoiezo een miskraam gekregen. Dus natuurlijk heb ik hier goed over nagedacht en het is echt niet alleen voor me eigen gerustheid. En natuurlijk als ik het al laat doen en het gaat mis en het blijkt ook nog is van mijn partner te zijn sla ik mezelf voor me kop. Dus weet het ook nog niet wat ik nou ga doen.
ReagerenAnoniem25 november 2010 om 14:11Als de moeder meerdere partners had in de periode dat ze zwanger werd, dan bestaan er verschillende manieren om erachter te komen wie de vader van uw kind is. Vaderschapstesten kunnen zowel tijdens de zwangerschap als na de geboorte van het kind uitgevoerd worden. De kosten en de risico´s van de testen verschillen nogal.
Een vruchtwaterpunctie of amniocentese kan uitgevoerd worden tussen de 14e en 20ste week van de zwangerschap. De gynaecoloog gaat met een dunne naald de baarmoeder binnen om vruchtwater af te nemen. Het DNA van de baby in het vruchtwater wordt gebruikt voor de DNA-analyse. Er kunnen enkele bijwerkingen optreden als buikkramp, vaginale bloeding en lekken van vruchtwater. Er bestaat ook een kleine kans dat de test de baby zal schaden of dat het een miskraam veroorzaakt.
Met behulp van een vlokkentest of chorionvillusbiopsie kan in een vroeg stadium van uw zwangerschap het vaderschap bepaald worden. De vlokkentest kan tussen de 10e en 13e week van de zwangerschap uitgevoerd worden. De gynaecoloog gaat met een tangetje of buisje de vagina binnen en door de baarmoederhals om zo wat chorionvilli af te nemen, dit zijn kleine stukjes weefsel van de baarmoederwand. Chorionvilli zijn afkomstig van de bevruchte eicel waaruit de baby ontstaan is en heeft daarom hetzelfde DNA als de baby. Mogelijke bijwerkingen zijn lichte bloedingen en buikpijn. Ook bestaat er een kleine kans op een miskraam.
ReagerenMeelezer30 november 2010 om 13:08Een prenatale vaderschapstest wordt voor de geboorte van het kind uitgevoerd. Bij deze test wordt normaal gesproken ofwel een chorionvillus-monster of vruchtwater geanalyseerd.
ReagerenLiA17 maart 2011 om 18:01Hoi Manou,
Ik zit in dezelfde situatie als jij.
Ik kan alleen geen gyn vinden die de vlokkentest wil doen.
Hoe is het verder gegaan bij jou? Heb je al duidelijkheid over de vader, en heb je een vaderschapstest laten doen?Groetjes Lia
Reagerenmanou23 maart 2011 om 15:49Hoi Lia,
het is verschrikkelijk he om mee te maken! Ja nu ben ik 22 weken zwanger maar nog steeds stress hoor ookal is de kans klein en de termijnecho was goed kwa datum. Het blijft moeilijk maar idd ze doen het niet die testen het is mij ook niet gelukt. Ik blijf maar terugrekenen en stressen maarja ik kan alleen maar afwachten. Het is klote wil echt de tijd terugdraaien maar helaas kan dat niet meer. Als je een regelmatige cyclus hebt kan je redelijk goed terugrekenen wanneer je eisprong is geweest en met wie je op dat moment was maar het blijft een gok! Ik zou zeggen wacht ook je termijnecho af ik kon het niet over me hart verkrijgen het kindje weg te halen. Maar ik weet wel als het geboren wordt en het is niet van me huidige vriend gaat hij zeker weg. Nou meid ik wens je veel sterkte en wijsheid toe hou me op de hoogte ben wel fijn te weten dat we niet helemaal alleen zijn toch? Liefs Manou
Reagerensnoepie8418 april 2011 om 14:00tijdens het lezen snap ik 1 ding helemaal niet he
misschien vreemd en ligt t aan mij
maar wanneer wil je het je man vertellen dat het kind eventueel niet van hem is ? na de geboorte ?
of hele maal nooit niet.hoe kan je samen met je man , alle spulletjes gaan kopen en gevoel van ”jullie ” zwangerschap delen. met zo n groot geheim op de achter grond .?
en hoe wil je de eventuele vriend /vader het gaan uitleggen en vertellen.
laat staan je eigen kind later?
t is geen veroordeling , snap best dat t kan voor komen een slippertje , en tja dom als wat de 2x zonder condoom ook nog , maar ja daar is nix meer aan t doen , zwanger is zwanger.
alleen vind ik dat je nu wel de gevolgen onder ogen moet komen , met eventueel risico dat je man vertrekt .
beide mannen de waarheid vertellen , over prenatale vadertest praten met beide mannen incl gevolgen, na geboorte vadertest , zou ook betekenen dat je man vertrekt , en wie zegt dat je vriend een vader wil zijn …. zo veel vraagtekens…dat is n risico die je nam … hou er zelfs rekening mee dat je alleen met je baby komt t staan ,want waarheid komt altijd boven…
t beste is alleen dat ze t van je zelf horen ,beide mannen. wat dit ook voor gevolgen dit ook kan hebben .kom voor je zelf en je fouten op , neem de verantwoording voor je kindje , en geef de ”vader” recht van spreken.
succes
ReagerenIkke17 mei 2011 om 09:56Wat ik je aanraad is openheid met je vriend, Dat is zoiezo belangrijk voor een stabiele relatie.
En om de test te kunnen uitvoeren, heb je zoiezo zijn toestemming nodig, om wat wangslijm vlies te kunnen weghalen (hij mag namelijk 2 uur niks eten roken, drinken etc voor je het wangslijmvlies weghaalt. Anders zal de test niet eens lukken.
En ga naar je ziekenhuis toe en leg de situatie voor aan de gynaecoloog en je komt al een stuk beter over als je dat samen met je vriend doet want mochten ze overstag gaan, willen ze geen abortus op hun geweten hebben omdat de test uitslag niet naar wens is. (kan nog steeds punctie doen ( beter is vanaf de 32e week zodat de baby de minste risico’s loopt, mocht het namelijk een bevalling opwekken dan is de baby tenminste al “af”Aan de andere kant, als je slippertje zelfde afkomst heeft als je vriend. zou ik geen prenatale test doen, maar gewoon na de geboorte een gewone vaderschaps test.
1, veiliger voor de baby
2, Kost minderVerder snap ik niet dat als iemand hier om informatie vraagt, dat mensen dan direct hun mening moeten geven, ja je bent vrij om je mening te geven. Maar denk dat Manou zelf ook wel weet dat het niet goed was. Maar om dan iemand gelijk een slechte moeder te noemen, vind iemands sex leven los staat aan iemands kwaliteiten als ouder.
Reagerenesmee25 november 2012 om 15:33Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik had al een kind bij mijn toen huidige vriend.
Onze relatie ging stuk en ik deed na 3 weken iets met een ander.
Heel onverwacht en onveilig, stom genoeg.
Nu 2 maanden later blijk ik 10 weken zwanger te zijn.
Volgens de echo ben ik op 4 september zwanger geraakt maar heb de 7de pas voor het eerst weergemeenschap gehad.
Dus het zit er tussenin.
Nu blijkt dat die jongen mijn kind mishandelde als ik niet thuis was.
Heb gelijk aangifte gedaan etc.
Mijn kind heeft een schedelbreuk ervan opgelopen.
Volgens hem was hij vd bank gevallen, wat ik natuurlijk niet geloof.
Ik hoop echt niet dat de ongeboren baby van hem is.
Daarom wil ik ook graag een prenatale vaderschapstest doen.
Uk vindt dit heel noodzakelijk zeker omdat er kinderbescherming. Bij aan te pas komt nu.
Ik kan dit dus ,voor zover ik begrijp via de dokter vragen?
Of zou dit via de verloskundige evt ook mogelijk zijn.Vindt het idd ook zwak dat mensen oordelen over iets wat ze zelf niet ,meemaken. Je wilt antwooirden op vragen, meningen van anderen krijg je al genoeg over je heen in deze situaties.
Gr esmee
Reageren