Zoeken Vraag het forum

Wie kan de vader zijn?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste dokter

Momenteel ben ik 26 weken zwanger. Ik ben erg blij maar zit toch met een probleem. Ik heb geen vaste partner en heb met twee partners gevreeen.
    mijn cyclus is altijd regelmatig en 25 dagen. Nu heb ik op dag 4 in de avond seks gehad. met persoon A. Dit was tevens ook de laatste dag van mijn menstruatie. Op dag 10 van mijn cyclus heb ik seks gehad met persoon B. Uit de echo is met de kop staart meting gekomen dat ik op dag 10/11 bevrucht ben. Nu vraag ik mij af wie de grootste kans heeft om de vader te zijn.
    kunt u meer hierover vertellen?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Uit de echo is met de kop staart meting gekomen dat ik op dag [b]10/11 bevrucht[/b] ben.[/quote] Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al….
    op dag 10 is dan het meest voor de hand liggend.

Reageren
    Anoniem

Dat is ook mijn eerste ingeving. Die keer op dag 4 is te vroeg geweest denk ik of het sperma heeft het lang overleefd?

Reageren
    John (moderator)

Dat was idd wat vroeg.

Reageren
    Anoniem

Maar als je sex heb op de dag van eisprong dan heb je nog grote kans dan? Omdat zaadcellen er lang over doen om bij het eitje te komen?
    Ik ben ook in verwachting van een meisje en daar heb je dan toch het meeste kans op als je verder voor de eisprong gemeenschap heb? Of is dat een fabel?

Reageren
    John (moderator)

Natuurlijk is er nog een kans om zwanger te raken als je seks hebt op de dag van de eisprong. Zaadcellen doen er niet zo lang over om bij de eicel te komen. De allersnelste spermacel bereikt de eicel na circa 45 minuten, de traagste spermacel doet er ongeveer twaalf uur over om de eicel te bereiken.
    Een eicel leeft gemiddeld zo’n 24 uur. Dus tijd genoeg om bevrucht te worden.

Dat verhaal over jongens en meisjes is een fabel.

Reageren
Reageer op: Wie kan de vader zijn?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.