- deka9 juni 2010 om 20:17
hallo
ik ben deka en ben 22 jaar en heb een relatie al voor 4 jaar we gebruiken al 3 jaar niks meer dus geen pil condoom etc maar ik word tog nog steeds niet zwanger maar ik wil zo graag een baby. hij heeft wel een kind van zijn vorige relatie dus nu begin ik echt te denken dat het bij mij ligt. ik voel me echt slecht graag wil ik jullie mening hierover horen wat ik precies moet doen.
groetjes en alvast bedankt deka6 reactiesReagerenEsmée9 juni 2010 om 21:01Eenvoudig, namelijk even naar de huisarts gaan.
ReagerenAnoniem9 juni 2010 om 21:09Lees ook:
Zwanger worden lukt niet na 4 jaar
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Zwanger-worden/214762-Zwanger-worden-lukt-niet-4-jaar.htmlAnoniem9 juni 2010 om 21:10Onvruchtbaarheid betekent letterlijk dat je niet in staat bent een kind voort te brengen. In veel gevallen is er met behulp van medische technieken wel iets aan dit probleem te doen of komt er – onverwachts – toch nog een zwangerschap tot stand (soms pas jaren later). Het zou dan ook beter zijn te spreken van verminderde vruchtbaarheid (ook wel subfertiliteit genoemd), zolang nog niet definitief vast staat of je werkelijk geen kinderen kunt krijgen.
De oorzaak van vruchtbaarheidsproblemen kan zowel bij de vrouw als bij de man liggen. Ook is het mogelijk dat er bij beide partners iets aan de hand is of dat de combinatie van die ene vrouw en die ene man niet tot de gewenste zwangerschap leidt.Lees verder op: http://www.freya.nl/web_folders/folder1.php
ReagerenZonnetje10 juni 2010 om 19:18Hoi,
Als je langer dan 1 jaar probeert zwanger te raken, en het lukt niet, kun je een dooverwijzing vragen naar de gynaecoloog.
Die onderzoekt dan waar de mogelijke oorzaak ligt; of jouw cyclus goed is, je een mooie eisprong hebt inclusief de juiste hormoonhuishouding, of er factoren zijn die dit belemmeren, of je partner lichamelijk wel in orde is (dat hij eerder een kind heeft gekregen, is geen garantie dat het nog een keer kan) en of jullie matchen (een samenlevingstest noemt men dat).Niet langer wachten, gewoon laten onderzoeken. Dan weet je wat er aan de hand is en of er iets aan gedaan kan worden.
Sterkte!
p.s.
Reageren
ik heb een dochter van 4 jaar waarbij ik in 3 mnd zwanger was, bij de 2e leek het maar niet te lukken. Achteraf gezien, na onderzoek van de gyn. bleek het iets lichamelijks. Nu ben ik met medicatie alsnog zwanger!Fransje10 juni 2010 om 21:56Dank je Zon voor jouw ervaringsdeskundigheid.
Reagerendeka13 juni 2010 om 13:43