Zoeken Vraag het forum

Waarom word ik niet zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • deka

hallo

ik ben deka en ben 22 jaar en heb een relatie al voor 4 jaar we gebruiken al 3 jaar niks meer dus geen pil condoom etc maar ik word tog nog steeds niet zwanger maar ik wil zo graag een baby. hij heeft wel een kind van zijn vorige relatie dus nu begin ik echt te denken dat het bij mij ligt. ik voel me echt slecht graag wil ik jullie mening hierover horen wat ik precies moet doen.
    groetjes en alvast bedankt deka

6 reacties
    Reageren
    Esmée

Eenvoudig, namelijk even naar de huisarts gaan.

Reageren
    Anoniem
    Anoniem

Onvruchtbaarheid betekent letterlijk dat je niet in staat bent een kind voort te brengen. In veel gevallen is er met behulp van medische technieken wel iets aan dit probleem te doen of komt er – onverwachts – toch nog een zwangerschap tot stand (soms pas jaren later). Het zou dan ook beter zijn te spreken van verminderde vruchtbaarheid (ook wel subfertiliteit genoemd), zolang nog niet definitief vast staat of je werkelijk geen kinderen kunt krijgen.
    De oorzaak van vruchtbaarheidsproblemen kan zowel bij de vrouw als bij de man liggen. Ook is het mogelijk dat er bij beide partners iets aan de hand is of dat de combinatie van die ene vrouw en die ene man niet tot de gewenste zwangerschap leidt.

Lees verder op: http://www.freya.nl/web_folders/folder1.php

Reageren
    Zonnetje

Hoi,

Als je langer dan 1 jaar probeert zwanger te raken, en het lukt niet, kun je een dooverwijzing vragen naar de gynaecoloog.
    Die onderzoekt dan waar de mogelijke oorzaak ligt; of jouw cyclus goed is, je een mooie eisprong hebt inclusief de juiste hormoonhuishouding, of er factoren zijn die dit belemmeren, of je partner lichamelijk wel in orde is (dat hij eerder een kind heeft gekregen, is geen garantie dat het nog een keer kan) en of jullie matchen (een samenlevingstest noemt men dat).

Niet langer wachten, gewoon laten onderzoeken. Dan weet je wat er aan de hand is en of er iets aan gedaan kan worden.

Sterkte!

p.s.
    ik heb een dochter van 4 jaar waarbij ik in 3 mnd zwanger was, bij de 2e leek het maar niet te lukken. Achteraf gezien, na onderzoek van de gyn. bleek het iets lichamelijks. Nu ben ik met medicatie alsnog zwanger!

Reageren
    Fransje

Dank je Zon voor jouw ervaringsdeskundigheid.

Reageren
    deka

hoi

bedankt zon je voor je advies

Reageren
Reageer op: Waarom word ik niet zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.