menstruatiecyclus van 42 "/> menstruatiecyclus van 42 dagen - Medische Forum - Dokter.nl

menstruatiecyclus van 42 dagen

Online ZorgZus

hallo allemaal,
    Ik ben sinds ongeveer 4maanden geleden gestopt met de pil. sinds die tijd heb ik bijgehouden om de hoeveel tijd ik mijn menstruatie heb. deze ligt zo rond de 42 dagen.
    Ik heb gelezen dat dit een vrij lange cyclus is. heb ik wel kans om zwanger te worden of is dit hierdoor verminderd?? ( behalve dan dat ik minder vaak kans heb om zwanger te worden ivm minder eisprongen)
    Ik wil vanaf deze maand ovulatietesten gaan proberen. maar vroeg me af of jullie me al enige informatie kunnen geven over deze lange cyclus die ik heb
    alvast bedankt

groetjes
    Esmee

Reageer

hallo allemaal,

ik heb dus het zelfde probleem als esmee, ben 5 maanden gestopt met de pil en wordt om de 42 dagen ongesteld.
    ik vraag me dus af of ik wel vruchtbaar ben en of ik wel zwanger kan worden?

hoop snel een reactie te krijgen

groetjes joyce

Reageer

Hoi,

Ovulatietesten zijn idd dan wel handig dan kun je beter checken wanneer je eisprong is.
    Ik zou me verder geen zorgen maken of je minder snel zwanger wordt.
    Probeer vanaf dag 12 ongeveer elke dag te testen om te kijken of je een ovulatie hebt. Let ook erg op je eigen lichaam; meestal tijdens de ovulatie veranderd je afscheiding in doorschijnend dun slierterig vocht, ook kun je je tijdens die tijd extra opgewonden voelen(niet elke vrouw heeft dat, ik wel ik weet precies wanneer ik ovuleer).
    Wat je ook kunt doen is je temperatuur vanaf de 1ste dag menstruatie meten, tijdens de ovulatie gaat de temperatuur dan wat naar beneden en daarna omhoog en moet hij in verhouding tot VOOR de eisprong iets van 0,3 graden of meer hoger zijn, als je dan ongesteld wordt zakt de temperatuur weer.
    Voor meer info kun je op "temperatuurmethode" zoeken op Google, genoeg info!
    Verder nog vragen?? Stel maar en ik hoop ze te kunne beantwoorden!

Succes!

Reageer

Je kunt eenvoudig een 'cycluskaart' downloaden waarop je je temperatuur kan aanduiden, en je bevindingen ivm je slijmen kan noteren. Zo heb je er beter overzicht op! Een thermometer die nauwkeurig is tot op twee cijfers na de komma is dus wel een aanrader!

Ik heb ook een cyclus van 40 dagen, probeer nog niet zwanger te geraken nu maar als het zover is. Ik gebruik deze methode nu bijna een jaar. Het is goed je lichaam te kennen want dat vertelt je veel! Het is alleen nogal wat ontcijferwerk.

x

Succes!

Reageer
Reageer op: menstruatiecyclus van 42 dagen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif