- help29 december 2009 om 19:31
Ik moet even wat kwijt.
In de eerste week van de strip ben ik paar dagen de pil vergeten maar wel sex gehad.
Ik heb ze later wel geslikt en verder met de strip gegaan.
Heb ook toen een hele nacht boven de pot gehangen en was misselijk.
Nu is het einde van de strp en ben ik vanaf vrijdag t/m maandag de pil vergeten (in die dage ook sex gehad)deze maandag heb ik ze allemaal in genomen omdat dan de strip ook op moest zijn normaal gesproken.
En dan zou ik 1 januari me menstruatie krijgen maar die heb ik nu al.Voel me al paar dageb misselijk en vandaag hoef totaal geen eten.
Kan het zijn dat ik tog zwanger ben en test moet doen voor zekerheid.Wie helpt mij
2 reactiesReagerenik29 december 2009 om 22:14Hallo help,
in theorie zou je zeker zwanger kunnen zijn, omdat je de pil zo onregelmatig hebt genomen is deze niet betrouwbaar deze maand. Overigens heb je er helemaal niks aan om alle pillen in een keer nog na te nemen. Je kunt dan beter een morningafterpil halen bij de apotheek.
Reageren
Als je niet zit te wachten op een zwangerschap, dan raad ik je aan om toch eens naar een andere manier van anticonceptie te kijken (spiraaltje, prikpil of evt. condoom als extra).
Ik bedoel het niet vervelend, maar de manier waarop jij omgaat met de pil innemen komt niet verantwoordelijk over. Neem jouw verantwoordelijkheid en kijk naar een manier van anticonceptie die goed bij jouw levensstijl past! Eventueel in overleg met jouw huisarts.
Het enige wat je nu kunt doen is afwachten totdat je ongesteld zou moeten worden, en dan een test doen als het nog nodig is. Tegenwoordig zijn er zeer gevoelige testen te koop die al een paar dagen voor de menstruatie kunnen aangeven of je zwanger bent. Ben hier wel voorzichtig mee, want ze zijn niet zo betrouwbaar als de “gewone”. Hoe dan ook succes!Zonnetje29 december 2009 om 22:15Hallo ‘help’,
Begrijp ik hetvolgende goed:
Je bent de eerste paar pillen van je strip vergeten, toen heb je deze in één keer alsnog ingenomen, maar ook weer overgegeven. Daarna heb je de pil weer normaal geslikt, maar ben je in de laatste week weer een aantal dagen de pil vergeten. Vervolgens heb je ze allemaal maar ingenomen? Klopt het?
Ten eerste heeft het helemaal geen zin om de pillen in te halen, dus allemaal tegelijk in te nemen. Het doel van de pil is dat je dagelijks een hoeveelheid hormoon binnenkrijgt, wat een eisprong tegen houdt.
Verder lees ik dat je sex hebt gehad. Mag in aannemen dat dit zonder condoom is geweest?
Je bent ondertussen ongesteld geworden; op zich wel logisch omdat je de laatste pillen van je strip vergeten was, dus je stopweek ook op vrijdag begon ipv op maandag. (wat ik al aangaf; inhalen van je pil heeft geen zin). Logisch dus dat je menstruatie eerder begint.
Als je ongesteldheid doorzet de komende dagen, lijkt het me niet dat je zwanger bent. Een test kun je wel doen, maar is pas betrouwbaar 2 weken na onveilige sex én als je overtijd bent.Dat je misselijk bent, kan door verschillende oorzaken komen. Ten eerste het gerommel met je pil; zoveel tegelijk innemen is echt niet goed! Ten tweede kan het de stress zijn om dit probleem, of gewoon een virus.
Als je zo slordig omgaat met het slikken van je pil, is dat vragen om problemen. Ook als je daarnaast niet veilig vrijt. Veilig vrijen is niet alleen ter voorkoming van een (ongewenste) zwangerschap (en die kans heb je wel heel groot gemaakt hoor!) maar ook ter voorkoming van verschillende SOA’s zoals hepatitis, gonorroe, chlamydia… ik wil je niet bang maken, maar hopelijk wel wijzer. Denk aub na in het vervolg en zorg dat de pil op een plek is waar je hem niet kan vergeten. Bijvoorbeeld bij je tandenborstel oid. En neem altijd een paar pillen als reserve (een reserve-strip dus) mee in je portemonnee. Daar kan dan ook mooi een condoom in…
Succes.
p.s.
Reageren
Heb jij deze vraag niet eerder ook al gesteld?