- Pien14 februari 2020 om 19:18
Goedenavond formumbezoekers,
Mijn man en ik proberen zwanger te worden. Nu had ik gisteren laat in de avond een kleine bloeding (zat niets in mijn onderbroek, alleen aan wc-papier), vandaag zou ik, volgens mijn cyclus, ongesteld moeten worden. Deze bloeding zag er alleen anders uit dan normaal, het was donkerbruin, terwijl mijn menstruatie normaal in het begin helder rood is.
Ik heb gisteren aan de kleur verder niet veel aandacht besteed. Was teleurgesteld heb een tampon in gedaan we hebben elkaar een knuffel gegeven en gezegd volgende keer weer een nieuwe kans.
Nu heb ik vannacht en vandaag alleen helemaal niet gemenstrueerd. Normaal verlies ik op mijn 2e en 3e dag het meeste bloed, daarna nog 1 dag een beetje en dan stopt het.
Nu zit ik dus te denken kan het zijn dat je toch zwanger bent en dat dit een soort oud instellingsbloed is?
Ook nog goed om te zeggen, ik heb donderdagochtend een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief. Ik heb deze test gedaan, omdat volgens de app die ik gebruik om mijn cyclus in kaart te brengen ik woensdag ongesteld moest worden. Ik gebruik ook een ovulatietest en als ik mijn cyclus via die test aanhoud had ik vandaag ongesteld moeten worden.
Ik ben nu dus een beetje in de war. Ik snap dat een zwangerschapstest uitkomst biedt, maar doordat de test donderdag negatief was wil ik in ieder geval nog een paar dagen afwachten. Wanneer zou ik dit het beste weer kunnen doen?
Ik vind het heel gek dat het bloed donker was (oud bloed dus) en dat ik vandaag helemaal niet heb gebloed. Wijkt heel erg af van mijn normale menstruatie.
Ik hoor graag wat jullie hiervan denken, heeft iemand dit misschien ook meegemaakt of kennis hierover en kan mij wat meer vertellen over of een kleine bloeding en eventueel toch zwanger zijn toch mogelijk is?
Misschien zit mijn lichaam me ook wel voor de gek te houden omdat ik het graag wil. Ik weet het even niet meer, ben een beetje in de war..
Bedankt voor het lezen en hopelijk de reacties:)!
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 februari 2020 om 19:27Wanneer was de eerste dag van de laatste menstruatie en hou lang duurt de cyclus?
ReagerenPien14 februari 2020 om 19:32John (moderator)
14 februari 2020 om 19:35Gemiddeld 30 hoeveel meer of minder zijn er geweest de laatste 3 maanden?
ReagerenPien14 februari 2020 om 19:39Vorige cyclus: 28 dagen
Cyclus daarvoor: 33 dagen
Cyclus daarvoor: 30 dagen
Cyclus daarvoor: 34 dagen
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2020 om 20:09Dat is dan een gemiddelde van 31 dagen. Uitgaande van de 14de januari, waren je vruchtbare dagen tussen 25 januari en 5 februari. Dat is een ruime periode omdat je uitschieters hebt van 28 en 34 dagen. Om de kans zo groot mogelijk te maken betekend dat dus dat je eigenlijk in de vruchtbare periode om de dag seks zou moeten hebben. En in dit voorbeeld dan tussen 26-01 en 04-02.
ReagerenPien14 februari 2020 om 20:15In die periode die u noemt hebben wij 5x onbeschermd seks gehad. Volgens de ovulatietest waren mijn piekdagen op 31 januari en 1 februari.
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2020 om 20:31Dat waren dan in ieder geval de goede dagen.
Reageren
heb je voorheen de pil of een andere hormonaal anticonceptiemiddel gebruikt? Hoe lang gebruikt en wanneer gestopt? Hoe lang zijn jullie bezig o zwanger te raken?Pien14 februari 2020 om 20:35Bedankt trouwens voor uw reacties!
Ik heb voorheen de pil gebruikt, daar ben ik nu 11 maanden mee gestopt. Ik heb de pil denk ik zo’n 12 jaar gebruikt.
We proberen sinds 3 maanden zwanger te worden.
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2020 om 21:213 maanden is nog niet zo heel lang… Het kan best wel even duren
Reageren
Ik zou in ieder geval nog even enkele dagen(4-5) wachten om te kijken of je menstruatie nog door gaat breken. Als dat niet zo is, dan een nieuwe zwangerschapstest. As]ls die dan ook negatief is ga je naar de huisarts voor een bloedtest.Pien14 februari 2020 om 21:30We zijn inderdaad nog niet zo heel lang bezig, dus ik verwacht er nu nog niet te veel van. We houden er rekening mee dat het best een tijdje kan duren.
Maar door de afwijkende bloeding ga ik toch een beetje twijfelen of het wel een menstruatie is.
Ik ga het een paar dagen afwachten en als de menstruatie niet doorkomt nog een test doen.
Bedankt
Reageren