Zoeken Vraag het forum

nog steeds niet zwanger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • fransesca20

ik heb al 7 maanden gestopt met de pil of 8 maanden zelfs , word telkens de 19e van de maand ongesteld. en de periode tussen 5-8e dag me vruchtbare dagen daarop heb ik ook seks we hebben zelfs een glijmiddel gekocht die speciaal ontwikkeld is voor de sperma. maar nog steeds ben ik niet zwanger.. mijn vriend zn sperma is wel heel waterig maar volgens een thuistest doen zijn zaadjes het wel zoals moet. beide hebben we chlamydia gehad ikzelf weetniet hoelang ik ermee heb rond gelopen maar kan dit een teken zijn dat ik niet zwanger kan worden?..

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Soms duurt het wat langer om zwanger te raken
    Je hebt dus een cyclus van 29-30 dagen als ik het goed begrijp. Je vruchtbare periode valt dus tussen de 12-18de dag van de cyclus. Om nou de kans op zwanger raken zo groot mogelijk te maken, is het het beste om om de dag seks te hebben. En starten doe je dan op 11de dag tot en met de 17de dag van de cyclus.

Reageren
    fransesca20

ja volgens de app geeft die dit aan , vorige maand was ik 2 dagen overtijd maar de test van negatief om niet lang in spanningte blijven heb ik vanmorgen getest omdat ik woesndags ongesteld hoor te worden ook dje was negatief..

Reageren
    fransesca20

en dat klopte ook op dag 5 en 6 had ik 2 volle strepen sat ik ovuleerde

Reageren
    John (moderator)

Ik heb toch zo mijn twijfels over de app. Bij een cyclus van 29-30 dagen begon je vruchtbare periode dus eerder. Op 30 november dus en duurt die 6 dagen. En de ovulatie kan dus op een van die dagen zijn.

Reageren
    John (moderator)

Maar je ovulatie is eerder dan op de app aangegeven.
    Je vruchtbare periode was van 29-11 tot en met 6-12 en ergens daar tussen je ovulatie.

Reageren
    fransesca20

klopt maar elke maand is het 19e ongesteld en tussen 5-8 ovuleer ik vandaar de testjes want de app geeft aan ovulatie op de 8ste dag maar bij mij is het altijd rond de 5e en 6e met 2 volle strepen

Reageren
    John (moderator)

gebruik je ook ovulatie testen?

Reageren
    John (moderator)

als je op de 5de dag ovuleert en je begint met seks op de 5de dag, loop je dus telkens het risico dat je net te laat bent. Jullie moeten toch echt iets eerder “beginnen” .

Reageren
    fransesca20

oh dus als ik 2 streepjes heb op de ovulatie test is het te laat?

Reageren
    John (moderator)

Dan is het waarschijnlijk inderdaad te laat

Reageren
Reageer op: nog steeds niet zwanger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.