- Annoniem22 januari 2017 om 12:35
Hallo,
Ik ben 17 jaar en ben al paar jaar ongesteld, maar nu had ik donderdag ongesteld moeten worden en het is nu zondag en ik ben nog steeds niet ongesteld. (ik ben niet altijd precies regelmatig). Maar nu denk ik dat ik zwanger ben? Ik heb nog nooit seks gehad, maar ben wel bang dat het kan komen van dingen als aftrekken, gevingerd worden, droogseks. Is dit mogelijk? en zo nee wat is de reden dat ik nog niet ongesteld ben?4 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 januari 2017 om 13:00Je zegt zelf al:Â ik ben niet altijd precies regelmatig. Â Waarom zou dat dan nu niet ook zo kunnen zijn en maak je je opeens zorgen?
Om zwanger te raken moet er sperma direct in je vagina terecht komen.
ReagerenAnnoniem22 januari 2017 om 13:03Ik maak me zorgen, omdat het nu al drie dagen later is en straks worden het er vier of vijf…. Vanaf wanneer is het raar dan als ik nog niet ongesteld ben?
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2017 om 13:13Gezien je leeftijd, kunnen menstruatie onregelmatig zijn. Of zelfs een keer uitblijven. Wacht gewoon even rustig af. je hebt niks beschreven waarvan je in principe zwanger zou kunnen raken. Stress kan er ook voor zorgen dat je menstruatie later komt of uitblijft.
ReagerenAnnoniem22 januari 2017 om 13:22Nou het lijkt mij zelf ook vrij onlogisch, want heb nog nooit seks gehad, en als hij kwam dan was het ook nooit in de buurt van mij vagina. Maar toch geen idee waarom ik dan zo bang ben. Terwijl ik gewoon weet dat het bijna onmogelijk is…
Reageren